Loddengaard Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har store bryster. De henger nedover og brystvortene er på "undersiden". Brystvortene er såre, og det føles som om hele puppen "henger" på vortene. Skal det være slik? Fikk beskjed på helsetasjonen at jeg måtte prøve å gå litt uten BH hjemme. Men da blir det bare enda vondere. Jeg har en sønn på 3 uker, så jeg har ikke ammet så lenge.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Jeg tror det er lurt å bygge godt opp under babyen (ammepute eller noe annet), såpass mye at også brystet på et vis blir løftet litt. Da syns jeg at det ble mye mindre belastning på brystvorten, babyens munn kom mer rett på. Husk også på at sårheten går seg til snart! (var helt smertefritt etter 5-6 uker hos meg) Lykke til :-)
Loddengaard Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2008 Ah.....jeg prøver med amme-pute, men da føler jeg at puppen får så rar vinkel og at han ikke suger effektivt nok. Jeg må nok bare prøve meg frem. Oppløftende å lese om at såre brystvorter og stikking i puppen gir seg. Jeg har kun ammet 3 uker, så jeg skal ikke gi opp ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå