Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en ruptur grad 3B ifjor når jeg fødte på Ullevål. Har fått oppfølging med fysioterapeut, men husker at jeg skulle få en slags undersøkelse ett år etter. Kan ikke huske hvor det skulle være? Noen som vet? Har ikke blitt innkallt enda, er ett år siden nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var også igjennom en fødsel i fjor sommer, og fikk ruptur grad 3c. Jeg har også blitt fulgt opp av fysioterapeut. Mener bestemt at vi skulle inn på kontroll etter ett år. Hmm... Har de glemt oss?

Hvordan går det forresten med deg, sånn ett år etter?

Skrevet

Jeg fikk 4B for 3år siden. Etter 9mnd fikk jeg time på Aker sykehus. Det er ikke Ullevål som har denne type undersøkelse. Har også hørt om dem som må vente over 1år. Dere får vel et brev etter fellesferien.

Skrevet

4B? Grad 4 er totalruptur. 3C er graden før.

Hva skjedde?

Skrevet

4 er totalruptur ja. B er hvor langt såret er "innover".

Hva mener du egentlig?

Babyen ville ikke ut......:) Ikke så mye mer som skjedde. Måtte opreres kirurgisk etterpå.

Skrevet

Jeg mente ikke noe spesielt. Har bare ikke hørt om 4 B før.

Revnet grad 3 C selv. Jeg fikk beskjed om at bokstaven var grader inn mot siste ringen i lukkemuskelen. Jeg revnet helt opp til livmormunnen. Og var selvfølgelig på operasjonsbordet etterpå. Og jeg mistet nesten 3 liter blod

Jeg har heller ikke hørt noe fra sykehuset. Har hatt god oppfølging fra fysioterapeut riktignok.

Skrevet

Nå måtte jeg lese gjennom papirene; og det står faktisk 4B. Men har lett på nettet og finner som du sier bare betegnelsen 4.

Kan også fortelle at det er en gynekolog fra Ulevåll som foretar en etterundersøkelse, men at den foregår på Aker.

Jeg har heldigvis blitt helt bra.

Skrevet

Jeg hadde grad 4, på ullevåll, fikk etterkontroll på aker etter 6mnd, men dette er 4.5år siden da..

Skrevet

Må og si at jeg ble helt bra, har født barn nr to vaginalt og revnet kun litt da, tilsvarende grad 2.. er enda helt fin selv etter to fødsler!

Skrevet

Betegnelsen betyr nå egentlig ikke så mye :). Ille var det uansett.

Så flott at du har blitt bra! Jeg tror jeg er så godt som bra selv. Hadde bronkitt lignende hoste for litt siden, og merket vel da at knipeøvelsene er kommet for å bli...

Jeg skal avvente til over ferien, og så etterlyse en etterkontroll.

Skrevet

Jeg er også blitt nesten helt bra. Fint å høre at andre også venter på kontroll, de tar oss vel inn etter ferien. Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...