Gjest Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Vi har nettopp hatt 2 uker ferie, og nå er alt som begynte å gå bra blitt ødelagt. Det begynte 1 uken på ferie at baby ikke ville sove i baggen - og etter mange forsøk hver kveldt endte vi opp med at han sov i våres seng. Nå har vi kommet tilbake og søvn om natta har seriøst blitt max. 3 timer en natt, ellers er det fra 45 min - 2 timer i gjennomsnitt!!! Har snakket med hs og hun sier at det ikke er noe å gjøre at det må gå seg til. Problemet er også at han hos min familie fikk sove på magen under tilsyn. Jeg hadde aldri latt han gjøre det, selv om vi visste at dette er måten han finner roen på (jeg har snakket med hs om dette også). Hater å ligge i vogna også, fordi han må ligge på ryggen! Så nå sitter jeg her, og hele dagen går med til å prøve å få litt søvn som vi ikke fikk om natta. Vet ikke om det er ferien som har ødelagt, eller om det er alderen han er i, tenner på vei, økedøgn.. Han er ellers en smilende gutt, ler og tuller så tror ikke han har noen plager egentlig.. Bortsett fra dette med å finne roen, sovne og bli sovende! Planen nå er ingen soving på magen på dagen under tilsyn (slik vi alltid har gjort det), ikke søvn etter kl. 17 - 18, ikke mat på natta mer enn hver 3. time, selv om han våkner - da skal han ha smokk. Bading og stelling før legging om kvelden, masse mat før og etter bading/stell (fullammer og har masse melk). Kan det hjelpe? Han har alltid vært en baby som sover lite, og har generelt sett våknet hver 3- 3,5 time om natta for mat.. Maks jeg har fått sovet EN gang i strekk etter fødsel er 4,5 time! Finnes det noen der ute som har eller har hatt det slik også? Noen råd?!
Eliise Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Første snuppa vår var sånn de 3,5 første mnd... Husker det bare som en stor tåke egentlig, for jeg var så hinsides trøtt hele tiden, og fikk aldri sovet ut.. Hun kunne sove på fanget, mens vi bar eller trillet henne. Men aldri mens hun lå stille... Men det snudde da vi begynte med en flaske mme på kveldene. Ca rundt 3,5 mnd. DA begynte hun plutselig å sove fra halv 10 på kvelden til 5 på morran!!! Vet ikke om det hadde med melka å gjøre, men det var da det snudd her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå