Gå til innhold

Hjelp..mister jeg melken alt nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har snart blitt 5 uker, og jeg har fullammet han hele tiden.

De siste dagene har han ikke virket helt fornøyd. Han har sovet kortere økter og vil bare henge i puppen.

Jeg har latt han amme det han vil, men de fleste gangene kjenner jeg at jeg går tom og at det bare gjør vondt når han suger.

Nå i ettermiddag ga jeg han mme på flaske for å være sikker han fikk et ordentlig måltid og pumpet meg selv for å se hvor mye som kom ut.

Og da var det bare 20 ml på den ene puppen.

Mister jeg melka...hva kan jeg gjøre for å øke produksjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..Det er som om jeg skulle skrevet det selv for noen uker tilbake...Som nybakt mamma er det masse stress,fikk jeg beskjed om av min egen mor,og det kan gaa utover melkeproduskjon.Hun foreslo at jeg erstatet 1 eller 2 maaltider pr.dag med MME,men at jeg pumpet meg selv...Dette gjorde jeg i 2 uker til jeg fölte at jeg hadde faatt litt dreis paa dette med aa vaere mamma,med det mener jeg til aa bli kjent med naar snuppa mi ville ha mat,naar hun var trött osv.I tilegg til dette drakk jeg alkoholfritt öl paa kvelden för jeg gikk aa la meg.Og passet paa aa slappe godt av da jenta mi sov...Naa er hun 9 uker og jeg fullammer igjen...enkelte dager har jeg mindre melk,og da sper jeg paa med MME paa kvelden slik at hun faar et ordentlig maaltid för sengetid,da sover hun bedre og lengre,og puppene mine rekker aa faa fyllt seg opp til nattmating.Det er jo som regel paa kvelden at det er mindre melk.Dette hjalp meg veldig,ble mer avslappet selv ogsaa naar jeg visste at snuppa fikk nok mat,og da kom som sagt produskjonen igang for fullt igjen..

Lykke til:)

Gjest Orkideen
Skrevet

Gå inn på ammedebatten, der finner du et samleinnlegg med tips og råd for å øke melkeproduksjonen.

Lykke til!

Skrevet

Sikker på at det ikke er økedøgn da?

Skrevet

takk for svar;-)

Skal gå inn å lese litt mer på ammedebatten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...