Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Husker det var ei som la ut en oppskrift som hørtes veldig god ut. Men finner den ikke. Andre som lager taco på andre måter?
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Stek kjøttdeig som du blander inn med taco krydder(sånn i pose) Vil du ha den litt sterkere eller mer smak kan du tilsette en halv chili eller bruke chili krydder på glass og blande inn i kjøttdeigen. Så tar du en pose nachos å legger utover i en ildfast form, heller over kjøttdeigen og et glass med taco saus. Strø på en halv purre og tilslutt litt revet ost på toppen. Stek det på 200grader i 5min til osten smelter.
Labambie Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Min variant er bedre (synes jeg selv) Stek kjøttdeig og tilsett taco-krydder på vanlig måte Ha i chili-beans Strø over nachochips i ildfast form,ta en boks ostedip og smør over. Så strør du ost over og inn i ovnen til osten er smeltet og gylden. Serveres med salat og rømme.. Mmmmm
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Vi steker kylling evt i biter eller som kjøttdeig, bruker enten taco eller fajitas mix. Steker sopp, løk, mais, paprika og heller over kokt ris (gjerne kokt med safran i kokevannet for å få gul ris). Så da serverer vi kyllingen i tortillalefser, med stekt ris og ost på. Nam.
Monajenten Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Min er den BESTE I HELE VERDEN og det er få som lager det på samme måten;-) Alle som smaker det, elsker det! SÅÅÅÅÅ - oppskrift?? ;-) 1. Sett ovnen på 200 grader. 2. Stek kjøttdeigen til den er ferdig. 3. Hell melk i stekepannen slik at det dekker bunnen, pluss litt til. 4. Sprut ketchup oppi, og bland sammen til en saus. Smak til med grillkrydder. 5. Hell i en boks med mais og la det trekke litt. 6. Ha litt tortilla chips cheese (maarud) i bunnen, og hell over halvparten av kjøttdeigblandingen. 7. Ha litt ost på, og ha på halve resten av chipsposen, resten av kjøttdeigen og så resten av chipsen. 8. Dekk med ost og ha i ovnen til osten er smeltet.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Jeg er vegetarianer, men kan legge ut min for det;) Mannen pleier å ha stekte kyllingbiter eller kjøttdeig ved siden av. Steker løk, sopp, mais, paprika, av og til squash. Blander med chilibønner, evt bare vanlige salat- og grytebønner og bruker creamy tacos-krydderet. Så gjør jeg enten slik: Har nachoschips strødd utover et stekebrett (evt bruker jeg en paiform om det bare er mannen og jeg som skal spise) og legger stekeblandingen oppå. Har på tacosaus og ost. Serverer med blandet salat, rømme med f.eks tzatzikiblanding oppi. Eller jeg gjør slik: Har små tortillalefser som jeg fyller med stekeblandingen har i litt tacosaus og ost, og ligger i ildfast form. Legger flere sammen. Når alle er fylt og ligger ved siden av hverandre tar jeg tacosaus over alle sammen, strør over ost igjen og putter i stekeovnen i ca 10 min. Blir kjempegodt!! Om vi vil ha det litt sterkere hakker vi opp jalapeños og har i stekeblandingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå