Gå til innhold

Blør nå

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ligger her hjemme og svetter i heten. Er i uke 7 og har i dag begynt å blø mørkt og litt klumpete blod og det gjør vondt i korsryggen. Skal til gynokolog i morgen. Jeg prøver å ta det rolig, men blir jo gal av å ligge strak ut i denne heten. Leser alt jeg kan komme over om spontanabort på nettet. Hva betyr MA? Noen som har noen tips til meg? Jeg er så lei meg og tenker på om det er slik det skal bli fremover...Nye forsøk og nye skuffelser...Jeg begynner å bli gammel...

Fortsetter under...

MA betyr missed abortion. Da har fosteret dødd uten at kroppen har støtt det ut selv. Jeg har vært gjennom det og var i 11. uke før jeg fant ut at den lille hadde vært død i mange uker. Jeg hadde ingen symptomer. Har ingen tips dessverre, bare ta det med ro, og prøv ikke å tenke det verste hel tiden... Håper det bare er falsk alarm krysser fingrene for deg xxxxxxxxx

Takk for svar og oppmuntrende or :-). Slik gikk det dessverre videre: Utover dagen tiltok smertene og det kom store, blodige geleklumper ut. Jeg ble lagt inn på sykehus, og de sjekket med innvendig ultralyd-det var ikke noe igjen av embryoet...de ville ta en utskrapning om morgenen og det gjorde de. Nå sitter jeg her på kvelden..helt tom både i magen og i hodet...Ingen utenom mannen visste at jeg var gravid, og vi vil ikke fortelle det til noen heller..Må bare late som om det er en fin sommer til alle jeg møter, men jeg vet at dette er en sommer jeg kommer til å huske for noe helt annet...føler meg helt mislykket...har null tro på at det kommer til å gå fint neste gang heller nå....Lurer på alt jeg spiste..om det var noe galt med det eller om jeg skulle brukt dataen og mobilen mindre p.g.a. stråling eller kanskje det var den halsbetennelsen som gjorde det...eller kanskje jeg rett og slett ikke kan klare å holde på et barn....eller får friske barn.....ALT ER PYTON NÅ,,,,,,

Hei du, jeg vet veldig godt hvordan du har det nå!!

Jeg hadde en ma for ca en mnd siden, det var ikke noe særlig kjekt å gå gjennom, men en mager trøst er at det går bedre etterhvert..

Men akkurat midt oppi det føles alt håpløst og fremfor alt, veldig veldig urettferdig.. Jeg har grått når jeg har følt for det, og snakket om det når jeg har trengt det. har heldigvis en fantastisk mann som har vert en enorm støtte.

Du har nok ikke gjort noe "feil", det er jo så vanlig å miste selv om det føles som om du er alene i hele verden..

Ønsker deg veldig lykke til neste gang, det går nok bedre for oss begge da...

Dette var triste ord, men en tapper trøst er vel at det lite trolig er din skyld! Jeg hadde MA med flerlinger tidligere i år, og er gravid på ny nå, og begynte å blø i går. Har også hatt litt vondt i korsryggen,men legen ba meg bare holde meg i ro... Så vi håper på det beste! Og kroppen din er jo tross alt kontruert for å bære frem barn, så det som skjedde hadde nok en årsak. Det er jo som regel en grunn til at noen svangerskap ender i abort! Så jeg krysser fingerne for deg videre, og håper du og mannen din kommer dere gjennom sommern og prøver på ny! (Det kan hjelpe å snakke med noen...... Det hjalp iallefall meg)

masse Lykke til!

Annonse

Fint at du har bestemt deg for å prøve igjen. Jeg hadde SA i uke 13 og det er 3,5 uke siden nå...går mye bedre nå, så ta tiden til hjelp du også. Vent til du føler at kroppen din er klar for å prøve på nytt. Jeg er skikkelig klar, men må vente å se an noen blodprøver. Kan se ut som jeg har lavt stoffskifte. Og det kan føre til feil på fosteret. Vil derfor ikke bli gravid før jeg får klarsignal fra legen. Tenker mye på at det var defor jeg mistet....

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...