to prinsesser og spire på vei Skrevet 23. juli 2008 #1 Del Skrevet 23. juli 2008 Prinsessa vår kom 9 uker for tidlig, men har vokst seg stor og sterk etter 4 uker på sykehus. Vi har fått dagspermisjon nå, og regner med å bli skrevet ut om en ukes tid kanskje. Hvilke hensyn er viktige i forhold til modenhet hos barnet? Skal jo ikke utsettes for mye støy, er f.eks trilletur til byen for mye? I det hele tatt, noen begrensning på trilletur-tid, klær de må ha på seg i vogn på varme sommerdager (mer enn normalt, ja hva er normalt?), kafè-besøk, sitting ute med vogn, amming innendørs /utendørs.. ja, første barnet dette og er mange ting jeg lurer på siden vi nå har et prematurt barn :-) Håper noen kan komme med litt erfaringer og hverdagslige tips! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138296080-hjem-med-prematur-noen-viktige-hensyn-%C3%A5-ta/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #2 Del Skrevet 24. juli 2008 Hei. Vi fikk beskjed om å ikke være for mye i store folkemengder pga at de som er prematur gjerne har dårligere immunforsvar. Jeg måtte holde meg borte fra kafèer og lignende de første mnd. Vi var vel ganske hysteriske den første tiden, alle som kom på besøk måtte vaske fingrene, og det var ikke mange som fikk komme heller kun den nærmeste slekta. Vår sønn ble født 5 uker før termin pga alvorlig preeklampsi. Han var liten og i dårlig form. Det tok ca 3 uker før han orket å amme, men da ble det fart på sakene. Den helgen vi hadde termin fikk vi reise hjem på permisjon. Første natta fikk jeg helt panikk han ville ikke ha mat, jeg prøvde å prøvde, men han bare sov. Husker jeg var livredd da vi skulle på veiing mandag. Han hadde lagt på seg veldig bra å vi ble utskrevet:) Lykke til med prinsessa:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138296080-hjem-med-prematur-noen-viktige-hensyn-%C3%A5-ta/#findComment-138305968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. august 2008 #3 Del Skrevet 4. august 2008 Hei! Gratulerer! Min gutt er født 11 uker for tidlig. Reiste hjem etter 7 uker på sykehuset. Nå er han snart 5 mnd. Vi lurte veldig på alt det du spør om... Hvis jeg skal summere kort det vi fikk beskjed om så er unngå syke menneske første punkt. Vi spurte og spør fortsatt om folk vi skal ha besøk av eller skal besøke er friske. Er de forkjølet eller syke på annen måte holder vi oss for oss selv. Alle som skal ta i babyen må vaske hendene sine godt først. Unngå kjøpesenter og store folkemengder. Utekafe er ikke så "farlig" som innekafe. Ellers kommer man langt med sunn fornuft! Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138296080-hjem-med-prematur-noen-viktige-hensyn-%C3%A5-ta/#findComment-138370800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå