regine74 Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Hei Vi venter nr 3 om en lang stund, og har egentlig god tid, men jeg vil så gjerne begynne på navnelisten nå. Betsemmer oss sikkert ikke for endelig navn før etter fødselen, men greit å ha noen å velge mellom Jentenavn: Anne Hedvig -går nok ikke mannen min med på... Mari Tora Pernille Guttenavn: Harald Erik -er dessverre brukt opp Jonas -passer egentlig dårlig med etternavnet Jørgen Jeg ønsker gjerne tilbakemedlinger og tips til andre korte norske navn.
megc Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Litt vanskelig å svare på hvis du vil at det skal stå i stil med de andre to siden jeg ikke vet hva de heter. Jeg kan kommentere i tilfeldig rekkefølge: - Anne- litt kjedelig, men ANE og ANNA er veldig pent. -Hedvig- greit nok, men ikke min favoritt. - Mari- enkelt og pent. - Tora- ikke så pent -Pernille- søtt -Harald- ikke pent! -Erik- stødig og greit nok -Jonas- pent -Jørgen- greit nok- litt kjedelig for min del. Det med navn er vanskelig, men her er noen nye forslag: - Jenny - Johanna/ Johanne - Mia - Sara - Marie - Ellinor - Ingrid - Serine - Lina - Elise - Eline - Mali- synes jeg er såå fint, men dessverre var jeg visst alene om det. - Maia - Håkon - Jens - Niklas - Ludvik - Jakob - Lavrans - Mikkel - Rasmus - Peder - Anders - Johan - Sondre Det var noen... Kanskje noen falt i smak...
grace&hope Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Synes Tora er veldig tøft! Pernille er også fint. Av guttenavnene liker jeg Jørgen. Hva med Peter/Peder, Simon eller David?
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Pernille var egentlig d eneste jentenavnet jeg syns var ok... =) Erik og Jørgen var fine guttenavn... de andre likte jeg ikke .. =) Birk Brage Magnus Andreas Andrê Odin Storm Olve Eben Olai Ola Lars Even Edvin Lauritz Gustav Åge Knut Sigurd Ulrik Hans Mads Truls Jann John Hedda Marte Silja Silje Julia Janne Elin Eline Elise Rikke Ulrikke Live Else Elsa Anna Jenny Lisa Lise Olene Oline Mona Mina Mille Stine Alva Tiril Tilja Ylva Yvonne Molly Elly Nelly Nina Dorte Rakel Sol Synne Sunniva Runa Hedvig Sara =)
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Her likte jeg Pernille og Mari. Likte ingen guttenavn.. Men hva med Even?
regine74 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2008 Takk for tilbakemedliger. Jeg har tenkt mer, og lest masse på debattsidene her. Ny revidert liste følger (har nå tatt ut navn som er helt uakuelle pga. min mann eller at de allerede er brukt) Even er et fint navn,men det er allerede brukt i familien. Jentenavn: Anne Pernille Karine Heidi Karen Amanda Guttenavn: Harald Viktor Håkon Edvin Håvard Amund Ludvig
sonne Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Jeg synes Mari er kjempefint, det beste alternativet av de du har satt opp. Pernille er også et søtt navn, men jeg vet ikke om jeg klarer å se for meg en voksen dame med det navnet. Anne er helt greit. Ikke så glad i Tora og Hedvig. Synd at Jonas passer dårlig med etternavnet. Det er kjempefint synes jeg og det klart beste alternativet ag de du har satt opp. Jørgen og Erik er også greie navn. Er ikke så glad i Harald. Andre forslag: Amalie Astrid Eline Ella Henriette Ida Ingrid Iselin Live Lise Maren Marte Martine Mia Nora Oda Pia Stine Tuva Vilde Even Eivind Fredrik Henrik Jesper Marius Mads Petter Sander Sondre Sindre Simen Ulrik Vetle Vegard
Vannmann35 Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Anne - fint og klassisk Hedvig - koselig navn, men kanskje litt for mye Vilanden... Mari - du bedåre... Fint, men liker Maria og Marie bedre! Tora - var den hora... Ok, men.... Pernille - søtt og koselig Harald - stilig Erik -flott navn Jonas - flott, men akk så velbrukt nå... Jørgen - stilig!
Vannmann35 Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Glemte å gi noen navnetips... Hva med: Alvilde Henny/ Hennie Tordis Jesper Johan Håkon
megc Skrevet 26. juli 2008 #10 Skrevet 26. juli 2008 Pernille, Karen og Amanda er fine navn:) Det samme er Ludvig (med K), Håkon, Edvin og Viktor. Jeg kommer ikke med nye forslag. Det har jeg allerede gjort.
Frustrert76 Skrevet 26. juli 2008 #11 Skrevet 26. juli 2008 anne- litt kort men et pent navn.mari-et pent navn.pernille-fint men tenker på butikken nille av en grunn...guttenavn må det bli erik og jørgen
Frustrert76 Skrevet 26. juli 2008 #12 Skrevet 26. juli 2008 malin,emilie.ingrid,anniken,benedicte,eline- jørgen.mats,nicolai,
prebs Skrevet 27. juli 2008 #13 Skrevet 27. juli 2008 Koselige navn: ) Ville rangert: 1.Hedvig - elsker det, men mannen må jo like det, så da ville jeg ikke brukt det... 2.Pernille - digger det! Både søtt og tøft 3.Mari - veldig pent og enkelt 4.Anne - helt ok, men liker Anna mye bedre - selv om det er masse brukt nå 5.Tora - liker ikke, for maskulint Av guttenavnene liker jeg alle veldig godt! Ville kanskje styrt unna Jonas ettersom det både er veldig poppis og passer dårlig til etternavnet Andre forslag: Kristin Marte Siri Helle Vilde Agnes Ingvild Lars Eirik Olav Simen Anders Petter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå