Mammaen til Jesper Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Hei! Den siste uka har jeg fått så utrolig mye vondt i hoftene/bekkenet når jeg sover - det er nesten ikke til å holde ut. Jeg sover bare på sidene når jeg sover, men våkner av at jeg er så stiv og vond at samboeren min nesten må hjelpe med å snu meg. Er dette (begynnende?) bekkenløsning? Noe jeg kan gjøre med det? Er forresten 36+2 i dag..
Makko med to små gutter Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Vel det kan være det, men det trenger ikke! Det kommer litt ann på om du faktisk har vondt i hoftene eller bekkenet ;-) Jeg har bl, men sliter likevel med hoftene fordi jeg kun ligger på sida om natta. Prøv å tøy musklaturen i lårene (jeg veit det ikke er spes. lett med stor mage!), få sambo'n din til å massere og kjenne på lårmusklaturen din. Er dette smertefult er det mest "bare" musklære problemer og uttøying kan være løsningen.
Ella78 m/ A&M Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har også skrekkelig vondt i hoftene på natta, og i bekkenet når jeg skal prøve å snu meg i senga. Tar det i grunn som et tegn på at bekkenet mitt nå virkelig er klart for å la en baby passere, har ikke tenkt på det som bekkenløsning, men det er vel kanskje det det er. Kjenner ikke noe særlig til det på dagtid, annet enn at jeg ikke klarer å løfte beina så veldig høyt, f.eks når jeg skal ta på meg buksa... Uansett er jeg over termin nå, så jeg forventer i grunn å ha litt vondt frem til nurket peller seg ut... Kom ut!!
lana<3 Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Triggerpunktene dine i hofte/ bekkenområdet er nok veldig irriterte, de blir fort irriterte hvis man ligger for lenge på en side eller generelt ligger mye. De blir også irriterte hvis du har noen låsninger i bekkenet eller hoftene. Det er veldig lett å få forskyvninger i det området når man er gravid siden alt er så bøyelig og mykt. Jeg ville tatt en tur til Manuellterapaut hvis du får henvisning av legen til å gå gratis, men generelt syns jeg kiropraktorer er mer skånsomme men man får jo ikke gå gratis til dem. Ville også tatt meg en tur og fått klassisk akupunktur for å få løst opp de ømme triggerpunktene i sidene. Det er også noen fysioteraputer som kan løsne på de vonde triggerpunktene men de er det svært få av og finnes for det meste hos de private klinikkene. ps. Det nytter ikke bare å få orden på triggerpunktene du må også sjekke om du har låsning noen plass, for hvis du har låsning vil triggerpunktet bli deaktivert der og da men siden låsningen drar i musklene så vil trigger punktene bli ømme nesten med en gang igjen.
<3 mine søte små<3 Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Prøv å sov med en pute mellom beina... det hjelper i vertfall litt hoss meg..
nr 3 eller 3 og 4?? Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Hei!! Har vært plaget med bekkenløsning siden uke 12 ca... og ble bedre rundt uke 22-23. Er nå i uke 31 og har vært sinnsykt plaget med nattesøvnen grunnet smerter i begge hoftene når jeg ligger. Det er som om man blir litt bortdovnet først, så hvis jeg ik snur meg med EN gang, noe som er vanskelig når man sover, så blir smertene så sterke at jeg våkner brått av dem. Hvis jeg da ser meg i speilet på siden ser jeg at jeg er kjemperød og litt hoven, og hvis jeg tar på "trykket" er d smertefullt. Det kan minne om begynnende trykksår. Dette medfører så smerter nedover hele foten, fra hofta til tærne. Jm sier at denne smerten kommer av at isjiasnerven er under press. Hoftesmertene er både grunnet bekkenløsning samt at jeg har lav blodprosent (8,9 ved siste ktr.), lavt blodtrykk slik at blodgjennomstrømminga til hofta blir nedsatt. Må derfor opp ca 6-8 ggr i løpet av natta, bare for å strekke på meg slik at blodet strømmer til igjen. Smertene gir seg som regel etter 1/2 times tid, men noen ganger ikke før etter et par timer Alle netter er ikke lik, noen netter er jeg oppe bare 1-2 ganger, og d er HÆRLIG :) Føler meg jo rimelig uthvilt dagen derpå, hehe... Håper virkelig du får det bedre med smertene.... d ER grusomt.... Har kjøpt luftmadrass for å prøve dette, men d hjalp ikke meg noe... Masse lykke til videre
snaijka Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har BL og har hatt det det meste av svangerskapet... Kjennes rett og slett ut som at hoftene er knust inni hoftebeinet... Samt at symfysen er så vond at det er et svara problem å snu seg i senga.. som jeg jo må hele tida fordi hoftene er så vonde... Dritt !! heldigvis snart ferdig ... 37 uker nå
Mammaen til Jesper Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2008 Må legge til at jeg sover med en ganske stor pute mellom beina, noe som hjelper litt, men ikke veldig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå