Gå til innhold

Usikker på hva jeg skal gjøre ifht behandling...

Anbefalte innlegg

Vi bor langt på landet og det er begrensede muligheter for behandling der. Var hos jordmor og snakket med henne og hun fortalte at de stedene hvor jeg kan finne god behandling ligger en times biltur unna. Jeg har et sterkt ønske om å få god behandling som faktisk funker denne gangen, men to timers biltur et par ganger i uka kommer sannsynligvis til å bli mye etterhvert. Alternativet er å gå til en fysioterapeut som ikke er ekspert om bekkenløsning, men som har behandlet kvinner med dette. Hun holder til 10min unna. Er veldig usikker på hva jeg skal velge, så lurer derfor på om noen her har noe erfaringer med slike problemstillinger?!

Av erfaring fra sist jeg var gravid vet jeg at jeg får veldig store bekkensmerter etterhvert. Er nå ca 14 uker på vei og har kjent smerter siden før ikm. Har vært sykemeldt frem til nå (pga fare for å miste), så har derfor kunnet tatt det med ro. Nå skal jeg begynne å jobbe igjen om en uke og er spent på hvordan dette blir i forhold til bekkenet mitt. Derfor MÅ jeg se til å komme i gang med behandling....

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg var hos "vanlig" fysioterapeut før jeg gikk til noen som er spesialister på bekkenløsning, og jeg fikk veldig mange av de samme rådene av han første. Forskjellen på dem er at spesialistene har gruppetrening med andre gravide. Han første kunne bare gi meg generelle råd. Men man skulle jo tro at det er bedre enn ingenting. Du kan jo prøve det først, og heller se an om du føler behov for noen som har mer peiling.

Takk for svar..:)

Jeg har faktisk vært heldig og funnet ei som har peiling på bekkenløsning rett ved jobben min, så jeg satser på henne. Hun driver ikke med gruppetrening, men lærer meg ulike øvelser osv for å trene opp musklene rundt bekkenet. Håper det fører til at jeg klarer å jobbe ganske lenge..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...