Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla på fem mnd har hatt det siden vi i tråd med helsestasjonen begynte med grøt da hun var 3.5 mnd. Jeg hadde lite melk og hun ville ikke ha mme el ta flaske. Hun spiser grøt to ganger daglig men bare ett par skjeer formiddag og halv porsjon kvelds. Det er alt hun vil ha og hun er rund.

De tre siste dagene har hun ikke villet han noe og dermed begynte diskusjonen her på hva grønn bæsj sier noe om.

Min gamle mor lærte at det var for lite væske, altså melk og min venninnne sier for mye. Selv om hun ikke spiser er hun i god form og lærte seg å snu fra rygg til mage tidligere i dag. (en milepæl passert)

Noe andre som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini hadde mye grønn bæsj en periode.

Fikk beskjed av helsesøster at det var noe som kaltes overflodsbæsj.

Dvs at han fikk "for mye" næring (i den grad det er mulig...) i forhold til hva kroppen tok opp, og skilte det dermed ut i avføringen.

Nå fullammet jeg han på den tiden, så det er kanskje anderledes for deg, men jeg tror jo kanskje derfor at din venninne har rett når hun sier det er pga for mye melk. Men jeg tror uansett ikke det er skadelig da!

Det kan også komme av for lite næring sa helsesøster, men det er noe de ser i u-land og sånn. Grønn bæsj i norge = overflod :-)

Skrevet

takk

Hm ja det stemmer nok for jeg "jager" kanskje litt med puppen for å ikke miste melka helt. Videre var det på mamma tid lang magrere unger så det var nok rett for henne og.

Skrevet

for mye næring??hæ??

ikke hørt om før..skal man gi ungen minder mat da eller???

Skrevet

Nei skal ikke gi ungen mindre mat :-) Er ikke noe farlig i det hele tatt. Betyr bare at man har ekstra næringsrik melk, og at han ikke trenger alt egentlig. Men han blir jo sulten likevel, så det er bare å fore på :-)

Skrevet

hehe...så eeegentlig er det positivt da ;-) hehe...(når man er sliten og trøtt må man ta komplimangene der man kan ikke sant?)

Skrevet

Trodde grønn bæsj indikerte magevondt, jeg. Har ihvertfall jeg hørt.

Skrevet

Har å hørt at grønn bæsj indikerte te magevondt...

Skrevet

"Grønn avføring er et tegn på irritasjon av mage,tarm kanalen enten på grunn av noe du har spist eller en lett virusinfeksjon. Det anses som normalt at babyen har grønn avføring innimellom, og så lenge han trives, spiser og ikke har tegn på smerter eller har feber trenger du ikke bekymre deg."

http://www.helsesoster-service.no/demo/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...