Gå til innhold

Hva ville dere gjort???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle bestille medisiner de nermeste dagene til neste forsøk, men så har jeg ett lite dilemma. Skal jeg bestille slik at jeg har akkuratt nok, eller bør jeg bestille mer i tilfelle jeg må gå på stimulering lengre??? Problemet er at jeg går på noen vanvittige hestedoser, så hvis jeg bestiller medisiner for bare noen dager ekstra, som jeg ikke vet om jeg får bruk for en gang, så blir det MYE dyrere igjen.

jeg bor på en øy, så om jeg skulle trenge mer så er det ikke så enkelt å få tak i mer medisiner heller. Klinikken er på ferie. jeg vet jeg kan kontakte de på tlf, men ønsker ikke å plage de i ferien deres

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bestillt mer, medisinene er uåpnet og i kjøleskapet holdbar en god stund.

Skrevet

takk skal du ha for ett synspunkt, greit å høre hva dere tenker.

Noen andre ideer?

Skrevet

Hei ;-)

Jeg ville ventet til du kunne pratet med klinikken dersom det er tid til det. Det er vel et spørsmål om når du skal begynne på stimulering, og hvor lang bestillingstid det er på medisinene dine.

Har du ikke tid til å prate med klinikken, ville jeg bestilt. Du får vel dekket kostnader fra NAV utover 15 000,- uansett? ;-)

Sommerklem fra meg

Skrevet

jeg vet at klinikken åpner en gang mellom 4-10 august, men ikke helt hva dato. Jeg skal starte på stimuleringen med en gang jeg får neste mensen, å det kan være alt fra 8-10 august. Hvis jeg bestiller for mye medisiner som jeg ikek får brukt, får jeg dekket det av NAV likevell?? grunnen til at dette er så stort problem er fordi at sist brukte jeg 27500 kroner på medisiner, denne gangen blir det like mye om jeg bestiller litt for mye. det er vanvittig mye penger. det var mye sist vi ikke fikk dekket også.

Møkka diagnose jeg har. Vet at vi aldri kommer til å ha råd til flere forsøk om vi ikke klarer det på disse 3 forsøkene her, jeg må jo ha så vanvittig med medisiner

Skrevet

Tryne, hvis du bruker Hausken kan du bare sende dem en e-post. Jeg sendte en melding i helgen og fikk svar samme dagen. Bedre å høre hva klinikken anbefaler en å tenke ut ting selv når det koster så mye penger. Det er jo de som sender deg resepten også?

Skrevet

takk skal du ha. jeg bruker hausken ja:) da skal jeg gjøre det:)

takk takk;)

Skrevet

da er mailen sendt:) Stillte dem også en del andre spørsmål

Skrevet

Håper de svarer deg innen rimelig tid da, det kan nok gå noen timer, men jeg var i kontakt med dem senest den 21/7.

Kanskje vi blir Hausken prøvere nokså samtidig? Jeg venter på spraystart, men det går jo med en del uker på fullt regime.

En spennende ettersommer vi går i møte, så tvi-tvi!

mvh

Skrevet

vanskelig å si hva jeg ville gjort i din situasjon. Gjør det som føles best (og som lommeboka kan leve med). Dersom det ikke er helt umulig å få tak i mer medisin seinere, ville jeg kanskje ventet og sett om du trenger mer eller ikke. Lykke til videre!!

Skrevet

Jeg hadde langt regime sist gang, denne gangen var jeg selv med å bestemmte hva protokoll som skulle brukes, var å surfet litt på nettet ser du;)

Vet du sånn ca når du skal starte å spraye?????

Skrevet

Spraystart 9/8, evt uttak ca 1 måned senere. Ble overstimulert og sykehusbehandlet sist gang, så jeg gruer meg litt(samme dose puregon denne gang). Vi er avhengige av at mannen klarer å levere noe levende sperm vha TESA/PESA, så det er også et stoort usikkerhetsmoment. Det blir absolutt siste stimulering på meg, da jeg allerede har 3 barn, hvorav siste er prøverørsbaby. Så er jeg jo ikke pur ung heller da. Jeg tror jeg må bli syk (OHSS) for å bli gravid. Satte inn 3 perfekte 4-delte fryseegg tidligere i sommer, men ikke ett eneste festet seg. Nå skal jeg ha cyclogest i stedet for progestan, men de er jo bare litt sterkere.

Skrevet

da forstår jeg veldig godt at dette er din siste gang, det er begrenset hva man årker, og når man har 3 fra før så er det vel kanskje lettere å gi seg. Du må ha lykke til vertfall:)

Skrevet

Man følger gjerne ekstra nøye med hvordan det går med dem som holder til på samme klinikken, og du er et "very special case" med dine hormonelle utfordringer.

Måtte det (blant fler) være din tur til å lykkes nå Tryne;)

Skrevet

Ja, det blir slik. Jeg prøver å følge med hva som skjedde med to kvinner som var der samtidig som meg sist. Hun ene ble gravid, hun andfre ikke.

med mine hormonelle utfordringer ja, de har nok å bryne seg på der, for her er det ikke bare flere problemer, men på toppen noe helt uvanlig

Skrevet

For info så åpner Klinikk Hausken 11. august... :-)))

Jeg tror jeg ville levert resepten på apoteket og bestilt ekstra medisiner, men ikke hentet ut alt på en gang. Tror det går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...