j.tiddi Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Dette er andre uken jeg prøver å få den lille gutten min til å sove i egen seng. Har hatt han veldig mye i min seng, men han er snart 9 mnd og kan falle ut, og i tillegg har han begynt å våkne hele tiden, for å få puppen, og for at jeg skal legge meg sammen han, men det nytter jo ikke for meg at han skal få meg til å løpe inn til han hele tiden hver kveld! Så jeg betemte meg for å legge han ved at jeg først gir han litt pupp, tar på han soveposen jeg har kjøpt til han, legger han i sengen, stryker på han og sier at han nå må sove, og så går jeg ut. Første kvelden var mye mye mye hyl i en time og mer, men jeg var innstilt på at det ble sånn og gikk ut og inn til han sikkert hvert 1-3 min til han sluknet utslitt. Han har veldig viljesyrke.. Så de neste dagene syns jeg det gikk litt lettere, men så ble det verrre igjen og jeg begynte å miste tålmodigheten, så tenkte jeg at han kanskje ikke var trøtt nok, at han sover for mye på dagene, men nå sovner han fort, men så våkner han etter 45 min, skriker da gjerne i 1 time. Har strøket på han, til og med tatt han opp og gitt litt pupp, lagt han ned igjen, sunget, latt han gråte, men han tar helt av og blir så sliten av at han gråter så mye hver kveld. Skal det være sånn? Hva gjør jeg galt? blir så lei meg av at han gråter. vil bare ta han opp og kose han, men vil jo gjerne ha en baby som noen kan passe på ett eller annent tidspungt, eller bare at pappan han kan legge han og passe han. Har ikke hatt barnevakt ennå fordi det ikke nytter, når han er så avhengi av meg og puppen.. Uff, dette ble langt og mye klaging.. Men vet bare ikke hva jeg skal gjøre mere. Vil ikke være slemm med den jeg elsker mest heller Noen råd? Noen andre som har det sånn?
endelig mamma t 2 :) Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Huffda, dette hørtes slitsomt ut, skjønner at du føler deg rådløs... Har dere prøvd å bytte roller da, du og pappan? At han prøver å legge ham på kvelden? Hvis du prøver å legge ham, og han ikke får den vanlige puppekosen, og det å få ligge sammen med deg, blir han sikkert både litt forvirret og fortvilet. Pappan får prøve å gå inn til ham etter at han har lagt seg, roe ham, kose med ham, gi smokk (hvis han bruker det) osv. Det tar nok noen kvelder før han lærer seg å sove alene. Ellers er det jo sovetipsene; første gang pappa går inn kan han kose og bysse litt, andre gang mindre kos, tredje gang bare legge ned å si god natt. Også det med å vente litt før han går inn og roer; vente 1 minutt første gang, 3 minutt andre gang osv. Det krever litt for å få det hele på plass, men man har så mye igjen for det i etterkant. En annen ting jeg lurer på: Du skriver at han våkner oftere for pupp på natta hvis jeg forstår deg rett. Nå når han er 9 mnd skal han egentlig ikke "trenge" å få mat på natta. Spiser han mye og godt på dagtid da? Grøt, middag, brød e.l.? Er det for maten eller kosens skyld han vil ha kvelds- og nattpupp? Pappa kan jo tilby ham vann hvis han våkner og vil ha noe etter leggetid. Det lureste uansett er kanskje at pappa gjør en innsats noen kvelder fremover, for å venne ham av å sove helt i nærheten av puppen din. Vet ikke om noen av tipsene mine passer for dere, men det er disse jeg har Ønsker dere lykke til, og gode kvelder og netter fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå