Gå til innhold

Hei.. Noen som kan hjelpe meg litt??


StineMor_2007_

Anbefalte innlegg

Jeg har sliti så i 3 år med å gå ned i vekt.. en raser bare oppover..

 

Jeg la på meg ca 30kg på 3 år å det er mye.. det skjedde etter jeg ble sammen men han jeg er sammen med no..

 

jeg begynte på Reductil i desember i 07 men måtte slutte i februar 08 pga jeg ble gravid.. jeg hadde da gått ned 7 kg..

 

men nå etter jeg fikk datteren min har jeg ikke gått ned noe.. bare di 20 kg jeg la på meg i svangerskapet (bare vann)

 

jeg fikk begynne på Reductil igjenn men har ikke gått ned noe når jeg har gått på di no.. begynte på di i januar..

 

jeg er da 1.66 høy og veide sist jeg veide meg 101,2kg..

 

da jeg ble sammen med min samboer veide jeg 69 kg...

 

noen som har noen kurer eller noe som hjelper??

 

Håper noen kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fårr sjekket skjoldbrukskjertelen din?

 

Det man jo må gjøre er å forandre livsstilen sin, matvanene og hvor mye man beveger seg.

Ellers hjelper jo reductil bare litt...tror jeg, har ikke prøvd det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet en må forandre livsstilen.. men jeg kan være flink i 1 uke så sprekker jeg.. søt suget har tatt over livet mitt.. Har kjøpt oss Nintendo Wii no med den Wii fit.. så trener med den i 3o til 45 min om dagen når jeg orker.

 

nei har ikke sjekket noe.. tror jeg må fåå hjelp av legen min igjenn.. siden Reduktil ikke har hjulpet meg noe no etter svangerskapet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur innom www.slankenett.no

Du kan lese om ulike slankemåter og du kan få oppfordring og oppmuntringer fra andre i samme situasjon.

Du kan finne meg under dagbøker med nicket Babygirl om du vil titte innom. Har gått ned 13kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

Koselig om du legger igjen en kommentar eller sender en mld slik at jeg kan se hvem du er...

Lykke til i kampen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Har lest litt her for interessens skyld, og fikk lyst til å svare deg. Jeg har egentlig ikke noen gode slankeråd til deg, da jeg ALDRI noen gang har aktivt slanket meg!!

Og jeg er ingen sylslank sylfide altså, jeg er 1,68 cm høy, og veier for tida 72 kilo. Og det synes jeg egentlig er helt greit! Har ingen helseplager, synes kroppen min har passende proporsjoner (er jevnt stoppet, he he... ), finner klær i str 42-44 uten de store problemene, og har kost meg i sola og på stranda i bikini i sommer.

 

Det jeg egentlig er skikkelig flink til, er nemlig å holde vekta stabil! Jeg har nå veid det samme i minst 10 år, pluss/minus 2 kilo. (Altså fra 68-72 kilo). Dvs at nå veier jeg maks av det jeg godtar, men det ordner seg alltid. Litt for mye godmat og litt for slapp i ferien. Har født to barn, og kommet tilbake til min trivselsvekt uten slanking etterpå. Sammenlignet med mine venninner, som konstant teller kalorier og har dårlig samvittighet, tyller i seg rare kurer, og har "ekstrem-intervalltrening" (noen månder hardtrening, noen måneder utslitt), synes jeg livet mitt er veldig enkelt!

 

Jeg synes ditt første mål nå også bør være noe så enkelt som å lære å ikke lenger legge på deg!!! Hvis du synes det er et puslete mål, kan du jo tenke på hvordan du blir om 10 år hvis du ikke klarer det! Så lenge du stadig legger på deg, så vet du tydeligvis ikke hvor mye energi du faktisk trenger i ditt daglige kosthold.

 

Dessuten er det etter min mening helt urealistisk å tro at man kan klare resten av livet med en diett som ikke er din helt egen, dvs tilpasset din smak, din familie, din livsstil og dine ressurser (tid/penger/matvareutvalg der du bor).

 

Det blir som å tro at du ville blitt lykkelig med å resten av livet gå med en kles-stil som andre har diktert for deg. Aldri mer bruke yndlingsbuksa, fordi den er "heeeelt umoderne, altså". Aldri bruke sko som virkelig er komfortable for din føtter. Ville du klart det i lengden?

 

Begynn med å kartlegge hva du faktisk spiser, hvordan vanene dine er. Vaner som er bra for deg, beholder du selvsagt. Vaner som kanskje ikke er så sunne, men som gjør deg glad, og som du virkelig vil sørge over å miste, beholder du. Men prøv å gjøre dem sunnere, hvis mulig. F.eks: Hvis det beste med arbeidsdagen er en kaffe latte og en coockie på pauserommet, før dere alle stresser videre til barnehage og hjem, så behold den vanen! Den gjør deg godt fordi den gjør deg roligere og glad! Men prøv evt en light-variant, reduser/kutt ut ekstra sukker, og kanskje en frukt eller en sunnere kjeks i stedet?

 

Til slutt sitter du igjen med de virkelig dårlige matvanene. De som bare gir deg dårlig samvittighet. De skal du endre så mye som mulig, eller kutte ut!

 

Jeg har inntrykk av at mange slankere ikke alltid selv ser HVA de spiser, og HVA som er mest usunt. Før et fullstending ærlig regnskap (inkludert alt, også sukker i teen, eller at du spiser opp resten av minstens babymatglass) i ca ei ukes tid med vanlig kosthold, og få f.eks. ei helsebevisst venninne til å se på det. Kanskje hun ser noe du ikke legger merke til selv?

 

Og kutt ut all sukkerholdig brus! En utrolig enkel slankekur, egentlig. Sukkerfri brus har også kalorier, så det beste er å droppe den også, og bare holde seg til vann, gjerne med smak. Bruk eventuelt sukkerfri brus til de gangene du skal kose deg ekstra.

 

Lykke til! Husk at man faktisk ikke trenger å gå ned så veldig mange kilo for å føle seg mye bedre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...