BabyV Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Så et innlegg hvor du skrev at du avvente ungen din med smokkebruk når h** var 8 mnd. Jenta mi er snart 10 mnd og jeg kunne tenkt på å gjøre det samme fordi hun våkner fortsatt når hun mister smokken og klarer overhodet ikke å finne den selv fordi hun er for trøtt. Men hva gjorde du for å klare avvenningen? La du bare ungen uten smokk og så sovnet h** tilslutt? Hva gjør du nå for å få h** til å sovne, roe ned, kose? Erstattet du smokken med et koseteppe eller liknende?
Sistah*G07*J09* Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Jeg bare fant ut en dag at vi skulle prøve å legge han uten smokken Gjorde så dette, og hadde belaget oss på endel skriking. Men det ble det ikke, mini var så trett at han sovnet av seg selv etter 10-15min. Dagen etter ble det litt skriking da han skulle sove formiddagsluren, så da fikk han smokken igjen, men da han hadde sovnet så nappet jeg den ut, å han våknet ikke. Neste legging så gav jeg han ikke smokken, å da gikk det fint igjen. Å det var det, har vel kanskje vært litt heldig..? Han har to bamser i sengen sin, som han har hatt siden fødselen. En på hver side av hodet. i begynnelsen (etter smokk avvenningen) så puttet han føttene og armene til disse inn i munnen og tygde litt på de. Så vi var obs på å sjekke han jevnlig etter vi hadde lagt han, slik at han ikke skulle bli liggende med en bamsefot langt nedi halsen.....huff... Nå sovner han uten noe som helst. Etter kveldsstellet går vi inn på rommet hans, så bysser jeg han litt mens jeg synger, legger han ned å sier natt natt og så går jeg ut å lukker døren. Noen kvelder begynner han å gråte, å reiser seg i sengen etter dette. De kveldene har vi fast rutine. 1.gang - tar han opp fra sengen, bysser han litt mer, kanskje synger en til sang, å så legger han ned igjen, sier natt natt og går ut. 2.gang - Legger han ned på ryggen igjen, brer over han dyna, sier natt natt og går ut igjen evt. 3.gang - går inn på rommet, sier ingenting, men legger han ned igjen på rygg og går ut. Venter litt lengre for hver gang jeg går inn, å har aldri opplevd at jeg måttet ha gått flere enn 3 ganger inn til han. Etter avvenningen har vi opplevd ett par ganger at han har våknet midt på natten med mareritt e.l. Da bysser vi han bare litt, snakker, går med han og trøster han. Visst ikke noe av dette hjelper, så får han smokken. Men da er vi kjappe med å nappe den ut igjen når han har roet seg evt. sovnet. Uff, ble litt langt dette.......lykke til med avvenningen, håper det går like bra som det har gått hos oss
BabyV Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2008 Takk skal du ha for at du gadd å skrive så mye om dette. Er veldig usikker på om jeg skal begi meg ut på dette, så skal tenke litt mere. Og så må jeg få med meg mannen min så vi er enige om at denne kampen skal vi ta. Har tatt vare på det du skrev og skal prøve å gjøre noenlunde det samme hvis vi prøver oss med avvenning.
Sistah*G07*J09* Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Det er jo bare å prøve Vi tenkte at visst det ble veldig mye skriking, så skulle han få smokken. Har aldri klart å høre på at han skriker så mye, så da tenkte vi som så, går det ikke nå, så får vi heller gi den til julenissen det året han fyller 2år Vi prøvde bare, å det gikk bra. Men mini var jo veldig liten fortsatt, så visst det ikke gikk så var det liksom ikke noe krise Visst det ikke går hos dere, så kan du jo kanskje feste smokken i noe større, slik at din lille finner den lettere i halv søvne.... Lykke til uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå