Gjest Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Jeg har en nydelig datter på drøye 7 måneder. Jeg har alltid syntes at jentenavn er svært vanskelig, og hun het mye "rart" før hun til slutt fikk navnet sitt. Jeg synes navnet er nydelig, men når jeg ser på henne, vet jeg ikke om det passer så godt til henne som jeg trodde.. Men kan jo ikke endre det nå, har heller ingen planer om det.. Det "triste" er at jeg aldri fikk sjansen til å finne det perfekte navnet, jeg fikk aldri navnet som sier "JA, hun er en ----!". Nå i ettertid har jeg funnet mange andre navn jeg liker bedre.. Navnet hun har fått er tidløst og veldig vakkert (synes jeg) men *sukk*. Var til slutt pappaen som bare tok en avgjørelse (3 dager før dåpen!).. De tre neste dagene brukte vi på å "venne oss til navnet". Jeg ble aldri enig med meg selv, selv om jeg i prinsippet skulle velge navn, derfor valgte vi hans. Ville egentlig ikke spørre om noe. Men har noen av dere barn med navn dere til slutt valgte nærmest på trass? Missforstå meg rett, elsker navnet, men elsker andre bedre.. Vanskelig!
Julie Angelica:) Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Jeg syntes ikke navnet på datteren min passet før hun var over året gammel faktisk. Var ikke naturlig å si navnet hennes når hun var liten baby (men gjorde det jo alikevel) Men nå ville jeg ikke hatt noe annet navn, og synes det passer henne perfekt:) Kanskje det blir sånn for deg også? Litt vondt at du føler det sånn, men håper du blir fortrolig med det etterhvert. Vet hvordan den følelsen der kan være; å føle at man har valgt "feil" navn til barnet sitt. Sender deg en klem:)
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Tusen takk for klemmen, og nydelig navn du har på jenta di Julie skulle jeg gjerne brukt selv, men kusinen min heter det. Forhåpentligvis blir det slik for meg også, er ikke naturlig å bruke navnet på henne - så folk har faktisk reagert på at jeg bare bruker "snuppa", "gullet" osv. Og sånn skal det jo ikke være? Kanskje jeg bare må venne meg til det? Et navn fra farssiden, så for han er det jo rimelig "inngått" - men ikke for meg. Men nydelig er det jo. For så vidt.. Blah
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 ja, jeg skjønner hva du mener... navn er vanskelig, gitt !! vi hadde på forhånd bestemt oss for to navn... så kom prinsessa, å vi kalte henne et av de vi hadde tenkt på... etter noen uker syns jeg navnet ble feil på henne... d passa lissom ikke lengre, jeg syns ikke d var såå pent, lengre .. vi skifta da over til et noe likt, men samtidig helt annerledes navn, å der å da var jeg kjempefornøyd. nå i ettertid vil jeg ikke si at jeg angrer, men at hun kanskje hadde kledd d første navnet hun fikk like så bra som d hun heter nå...=) men jeg tenker litt, at hun vokser seg mer inni d etterhvert...tungt navn... =) d er jammen ikke lett detta !! vi skal ha nr to nå over nyttår, å vi sliter med navn...spes guttenavn, jentenavnet har vi i å for seg klart, enn så lenge ;o) men du, hvis du VIRKELIG angrer, så går jo an å bytte navn... ? =)
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Jeg kvier meg veldig for å bytte. Det anser jeg som en "siste utvei" og ønsker å gi navnet en sjanse på jenta mi - om jeg kan si det slik. Fordi det er veldig pent, jeg liker det jo, faren elsker det, alle besteforeldrene liker det, venninne mine synes det er "såå flott" osv.. Så litt vanskelig å "stå i mot" alle de..
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 je skjønner godt, den... =) kan jo være at om noen mnd, så bare passer d heelt perfekt! =) at da er d lissom ikke noe annet hun kunne hete...=) sånn tror jeg d blir med oss... =))
Frustrert76 Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Hei, kjenner meg igjen her, har en datter på 11 måneder som heter ingrid, oppkalt etter mormor og oldemor. Vi har alltid alltid likt Emilie også, men har to naboer som heter Ingrid og Emilie på ene siden og Ingrid på den andre siden. Disse barna er 1, 4 og 6 år gamle. Dette er veldig tilfeldig siden alle Ingridene er oppkalt. Vi ønsker å kalle vår dattter for Ingrid Emilie, men føler at det blir veldig feil. Liker også Anne Ingrid som er etter mormor, Ingrid Emilie er etter oldemor.
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Ingrid Emilie er helt nydelig. Liker nok Emilie hakket bedre, men Ingrid er også flott.
Lykkeligmammatiltre Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 ble nysgjerrig på hva navnet er nå jeg Studenten ;o) ?
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Jeg skrev i en forrige tråd her at mitt favorittnavn med unntak av min datters navn var bl. annet Johanna/e, men det var mest for å kamuflere hva hun heter. Slik at det navnet ble utelukket. Men nå har jeg jo lagt det ut, da Pytt heller.
Lykkeligmammatiltre Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Det syns jeg er både søtt og tøft ) du kommer nok til å bli mere vant til det etterhvert!! Mye finere navn enn de navnene som "alle" heter fortiden! Du burde være stolt av det!
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #13 Skrevet 22. juli 2008 Tusen takk Helt enig, det er søtt og tøft! Og på mange måter det perfekte navn.. Synes egentlig bare at det blir finere og finere, og håper å venne meg mer til det :-)
Lykkeligmammatiltre Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 Så på bildene av jenta di, hun så seriøst ut som en liten Johanna ))
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #15 Skrevet 22. juli 2008 Gøy å høre! Trenger dette, he he.. Jeg synes navnet er nydelig, selv om det selvsagt ikke blir nydeligere enn snuppa selv. Har den siste tiden følt hun er mer en Olivia, men hun reagerer jo på navnet sitt nå, så.. Er villig til å vente flere år og venne meg til det i stedet for å bytte. Hva heter din lille dukke da? ) Kan godt sende PM;)
Frustrert76 Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 ingrid er et flott navn ja,det samme er johanna eller johanne
Frustrert76 Skrevet 22. juli 2008 #19 Skrevet 22. juli 2008 eenig med deg vent og se an noen år.tror man venner seg til det.akkurat som jeg tenker nå om å bare bruke ingrid på min datter. det enkle er også ofte like greit,fint at de gamle navna kommer igjen
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #20 Skrevet 22. juli 2008 Aldri likt navnet til datteren min, er faa jentenavn jeg liker uansett. Aldri funnet ett jeg virkelig liker. Men hun fikk navnet som et kompromiss til slutt, og selv om jeg ikke synes det er spesielt fint, saa er det et navn hun kler. Kunne nok ikke hett noe annet.
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #21 Skrevet 22. juli 2008 Jentenavn generelt er utrolig vanskelig, ja. Finner ikke det som sier PANG. Vi valgte også hennes navn som et slags komprimiss, jeg likte vel ingen, og han hadde en klar favoritt, selv om jeg egentlig skulle ta beslutningen alene (vi slo opp før hun ble født). Men hun kler navnet sitt bedre og bedre for hver dag som går, håper jeg får den samme følelsen som deg, at hun ikke kunne hett noe annet, en vakker dag )
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #22 Skrevet 22. juli 2008 Kan godt tenke at hun burde hett noe annet, og har nok funnet mange navn jeg heller skulle hatt til henne mang en gang. Men hun har jo vokst inn i navnet sitt, saa det er liksom bare henne. Tenker ikke saa mye over det lengre, gjorde det mer for.
Frustrert76 Skrevet 22. juli 2008 #23 Skrevet 22. juli 2008 der blir sånn at barnet vil kle navnet etterhvert.jeg tenker også det at barnet mitt kler navnet sitt mer og mer når jeg ser på henne.en utrolig vakker liten prinsesse med et flott og stødig navnervær glad du har valgt navnet,johanna
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #24 Skrevet 22. juli 2008 Ja, altså, man kan jo ikke tenke på det til evig tid. Egentlig er det jo en bagatell, og siden alle i min familie + barnefar + hans familie elsker navnet, hadde jeg nok ikke gjort noe uansett. Jeg liker det jo ;o)
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #25 Skrevet 22. juli 2008 Takk, Rita :-) Godt andre har vært i samme "situasjon" og greit å høre det går seg til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå