Gå til innhold

Hvor mange timer søvn i døgnet? 18 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange timer sover deres små i døgnet?

Lillejenta vår har alltid vært en sovegris, ho elsker å legge seg og sover både lenge og vel.

Men den siste måneden har ho hatt store problemer med å sovne, ho bruker gjerne minst 1 time på å sovne! Tidligere har ho sovnet på 5-10 minutt... Ho griner ikke, ligger bare og vaser og tuller, prater og ler. Men vi syns det er så ille at ho bruker så lang tid! (Ille for henne altså...)

Ho sover lenge på morgenen, til 9-9.30 om ho får bestemme selv. Men de siste ukene har jeg vekket henne i 8-tida for at ho skal få flere våken-timer på dagen. Så hviler ho fra 12-14, men nå har jeg begynt legge henne klokka 12.30 og vekke henne klokka 13.30. Så legger ho seg for kvelden klokka 19, da er ho trøtt og sier at ho vil ha sutten i senga. Men så blir ho altså liggende både lenge og vel før ho sovner...

Noen som har tips til hva vi kan gjøre for at ho skal sovne?

Jeg har tenkt at ho kanskje har for få våken-timer i døgnet. Burde vi stå opp enda tidligere? Legge henne seinere? Kutte ut formiddagshvilen? Vi er så i villrede, og veldig takknemlige for råd!

PS: Vi er aktive når ho er våken, leker mye ute og treffer andre barn -så ho får absolutt brukt en god del energi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mathias sover fra ca 19 til 7 om morran.. sover ca 2-3 timer på dagen..

Har egentlig ingen tips.. men det er litt lite med en time søvn på dagen tror jeg..

Skrevet

her legger vi også pjokken 19 og sover til ca 7.. og 2-3 t på dagen... hu er karnsje overtrøtt og bruker da lang tid på å sovne... siden dagshvilen har blitt kortere...?

Skrevet

Min gutt på 18 mnd har aldri vært noen sovegris, men nå har vi endelig funnet rytmen.

Han sover vanligvis 20-06.30/07 og 1,5-2 t ca kl 12.

Dvs. 12-13 t i døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...