Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Hva er riktig og ikke riktig å gjøre i forhold til trass? vi har en gutt som har begynt å trasse om absolutt alt. tydelig at det bare er trass, man ser virkelig at han vil prøve oss ut! begynner å bli litt slitsomt, og veldig lite hyggelig å måtte være så streng. men føler at vi må være det og, han kan jo ikke få det som han vil...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Minien er ikke blitt så veldig trassete ennå. Men med søsteren var det verre. Du må vel finne ut hva som er viktig for deg. Det jeg synes er viktig er at han skal være snill mot andre, ikke lov å slå el. Prøver at han må dele på lekene sine. Men det blir jo noen kamper i løpet av en dag. Noe overser jeg, noen ting bare bestemmer jeg at slik er det bare, og av og til blir vi enige og at han får bestemme litt. Feks. hvis jeg skal bade han og han ikke vil og skriker, så gjennomfører jeg det bare. Eller tannpuss ol.Hygiene kan han ikke bestemme. Hvis han ikke vil ha på seg sko når vi skal ut, så tar jeg på han skoene. Hvis han vil ned fra stolen når han er ferdig med middagen, så ok. (har ikke vært så streng her ennå, men ...) Hvis han ikke vil legge seg for natten, så kan han ikke få bestemme det. Kunne skrevet mye eks. på hvordan jeg gjør ting. Dere må jo bare finne ut hva som er viktig for dere, og prøve å være litt konsekvendt på tingene. Tror det viktigste er at du har tro på deg sekv, ingenting er jo riktig. Men du må tenke på hva som er riktig for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå