LillyLilly Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Skal fly en kjapp tur til Oslo fra Bergen i helgen og ble plutselig litt små nervøs!! Skal fly med Norwegian og har sjekket at jeg får fly med dem inntil to uker før termin! Bør jeg kanskje ha med en terminbekreftelse når vi skal sjekke inn da!? Det er ikke det at jeg tror at noe kommer til å skje på de 50 minuttene det tar fra Bergen til Oslo, men tenk om.... Noen som kan gi meg noen beroligende ord kanskje!?
Thumper Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Jeg reiste med fly Haugesund- Oslo i uke 36, ingen som stilte noe spørsmål. Men jeg hadde som deg sjekket hvor lenge det selskapet jeg reiste med tillot gravide å fly, og for sikkerhetsskyld hadde jeg med en bekreftelse fra jordmoren om når min termin er. Du kan ha med helsekortet ditt da, men der står det så mye som andre ikke har noe meg liksom, så greit å få jordmor eller lege til å skrive en bekreftelse. Så slipper du å være noe urolig, da har du alt under kontroll
jurgita&runa&trym Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Hei, jeg fløy til Tromsø og tilbake når jeg var i uke 34 og det gikk kjempefint. Hadde sånn bekreftelse på termin dato fra jordmor,men verken oslo eller tromsø spurte om nokka Da tror at du kan bare reise og kose deg,og kan ta helsekort med deg i tillfelle(det er jo kjekt å ha den med deg uansett)... Lykke til
lille lam Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Er ikke noe problem. Jeg fløy fra oslo til Rio de Janeiro i uke 34, det var ingen som spurte etter noe som helst. Sjekka på forhånd at air france tilatte flying fram til fire uker før termin men det var som sagt ingen som spurte etter noe som helst.
LillyLilly Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2008 Gode greier, da tenker jeg ikke mer på det, har terminbekreftelse fra JM og helsekortet forlater ikke vesken min lenger! Tenker det er like greit jeg har det med meg over alt!! Takk for svar!!
Mamma mjaua Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 hei=) da jeg fly til tyskland var jeg i uke 33 (uke 34 ifølge bim). på flyplassen i norge spurte de ikke om noe. men på vei hjem fra tyskland (8 dager senere), der spurte de om terminbekreftelse. glad jeg hadde med, ellers hadde jeg mttet ta toget hjem:P
coa75*tofinegutter* Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Jepp, reiste også den helga jeg bikket fra uke 33-34, fra Tromsø-Værnes og tilbake igjen. Hadde med terminbekreftelse og helsekort, men ingen spørsmål fra Sas i allefall. Snakket med jordmor før jeg reiste og hun beroliget med at det var liten og ingen fare. Det er kun flyselskapene som er redde for fødsel på fly... de fleste reiser jo ikke avgårde full av rier og en reise innenlands er så kort at det stort sett ALDRI skjer noe. GOD TUR
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 jeg reiste med norwegian i uke 34 og ringte kundeservice for å være sikker på hva di trengte av papirer,da sa di at di måtte ha terminbekreftelse,samt erklæring på at du er frisk nok til å reise...jeg hadde med dette,men ingen som spurte meg da...men kan være greit å ha med sånn i tilfelle...god tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå