Zitro Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 ... om å gi babyen ren havregrøt og klare å få i den ca 2 skjeer, eller å ha oppi en del frukt også spiser den en hel bolle? Hun er 5 mnd. Jeg velger å ha i frukt, mens gubben sier det er tull og hun spiser når hu er sulten. Men problemet da er at hun bare spiser mere på puppen... Hun skal jo lære og spise mat nå, og ikke mer og mer pupp liksom.
Gjest mphs Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Da ville jeg byttet grøt. Jeg ville ventet med å blande så mye forskjellig sammen til ungen er større enn 5 mnd.
Zitro Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2008 Hvorfor det? Hun elsker det jo og har ikke antydning til magevondt eller hard mage? mange grøter kommer jo også ferdig blandet med fruktsmak så det er jo ikke noe farlig....
Labambie Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Jeg må nok prøve ditt råd gitt.. Jeg har prøvd alle grøtene som selges i Norge og Sverige til samme resultat (selvom jeg har prøvd en stund med hver) Er jo ikke noe galt i at de spiser frukt også da...
Zitro Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2008 Frukt er sunt i mine øyne! Og bak på boksen med Havregrøt 4 mnd, så står det jo også at den kan blandes med fruktpure eller frisk revet frukt.
Gjest mphs Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Tenkte bare på at babyen din kun er 5 mnd og at du skal innføre en og en ting i gangen slik at de får tid til å venne seg til forskjellig mat. Om du blander grøten med frukt hele tiden kan det bli ett problem senere. Ville nok heller gitt en av grøtene med frukt i og så den rene frukten for seg selv.
Gjest mphs Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Ok. Ser nå at du ville vi skulle være enig med deg og si at mannen din tar feil. Du får da bare fortsette med ditt. Men husk han er faren til ungen og også har sitt og si.
Linnea&Julie Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Jeg har blandet frukt i grøten fra første dag nesten, for hun ville ikke spise grøten visst ikke! Ei stund måtte jeg har først grøt på skjeen, og så frukt, da gikk det ned på høykant!! Nå spiser hun hvilken som helst grøt med eller uten frukt, så det gikk kjempefint Frukt er jo sunt ja!!
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 Det har jeg også gjort. Et par sjeer pæremos i grøten, så går den ned på høykant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå