Gå til innhold

..jeg trodde vann skulle dempe sulten..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe..

ga vesla mi vann for første gang idag, hun fikk 60 ml på en flaske og tømte det ned..! og ville helst ha mer..

da var det 1,5 time siden sist hun spiste, da drakk hun 120 ml melk..

nå fikk hun kl. 5 og da var hun sulten..! (1,5 time siden hun drakk vannet..)

tømte flaska med 140 ml melk..

så det jeg lurer på, var hun bare tørst da..? (hadde en dyvåt tissebleie etterpå da...) eller drakk hun bare fordi det var godt..?

hun er snart 4 mnder gammel, derfor jeg prøver med vann + at hun elsker å drikke av badevannet sitt *rare jenta* hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann skal gis som tørste-drikk, det demper ikke sulten. For at hun skal bli mett må du gi melk, som inneholder mer næring.

Skrevet

overskriften kan være misvisende..

er ikke fordi at jeg vil hun skal drikke mindre melk at jeg vil hun skal ha vann, men om det rett og slett fordi hun var så tørst at hun drakk så mye..

at jeg rett og slett skal begynne med det nå..

en periode krevde hun melk oftere og drakk mer... men nå har det stabilisert seg..

Skrevet

Hun var sikkert tørst :-) Min lille gutt på 10mnd drikker vann som om han ikke fikk noe annet om dagen. Kanskje det er pga sommern og varmen...

Skrevet

takk.. der var det svaret jeg var på jakt etter... =) hehe

får begynne å gi henne noe vann også nå da..

men hvor mye kan jeg gi da..? har jo ikke lyst til å gi for mye heller.. og jeg er redd hun drikker masse vann slik at hun kanskje ikke drikker melk..?

Skrevet

Litt usikker der altså, for min begynte ikke å drikke vann før han var 8mnd (fordi han ikke ville ha, selv om jeg ga han tilbud). Tror jeg ville prøvd meg fram. Tror jeg ville gitt melken først, også evt vann i mellom måltider eller noe sånt. Hvis du har sånn passe oversikt over mengden hun drikker i løpet av døgnet har du i hvert fall et referansepunkt dersom du får en følelse av at hun drikker mindre melk...Sånn ville jeg tenkt tror jeg. Har lest et eller annet sted at ettersom barnet blir større er det viktig at barnet ikke drikker seg "full" (at magen blir full) på vann tidlig i måltidet fordi det lurer sulthetsfølelsen til barnet....

Skrevet

det var derfor jeg lurte litt med dette vannet ser du.. at hun skulle drikke seg mett, for jeg merker jo det selv at drikker jeg for mye vann så er jeg ikke såå sulten som ellers..

vesla begynte å smatte fælt på badevannet når det skvetta i ansiktet på henne ser du, så da tenkte jeg at skulle prøve med vann og jaggu likte hun det.. =) tok flaska i munnen på henne, så begynte å suge.. så tok jeg den forsiktig ut og jaggu gapte hun og ville ha den igjen, så det er tydelig at hun liker vann - heldigvis..!

får prøve litt imorgen da.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...