Gå til innhold

Siden man må vaske klær før baby bruker dem, hva med biteringer, de skal jo i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal de vaskes, skylles eller ingenting??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville nok ha vaska dem.. vet ikke om de kan kokvaskes.. det burde de jo. for de blir jo også skitne etterhvert sånn som sutter og flasker..

jeg skal nok vaske bamser etterhvert som de sugler og snørrer og mater dem med diverse ting heehehe

Skrevet

jeg har ikke vasket nye klær som jeg har kjøpt til babyen.

Skrevet

Ville vasket de i oppvaskmaskinen eller med zalo før bruk og litt innemellom.

Skrevet

Sjekk om de tåler koking. Hvis ikke kan du fryse dem, det dreper bakterier, det også. Man vasker biteringen med jevne mellomrom når det bare er babyen som bruker den også, og jeg pleide å fryse den ganske ofte for å sikre at det ikke grodde bakterier på den.

Skrevet

vi kokte en bitering en gang. men da ble den ødelagt. Tror det går greit og vaske den.

Man får jo ikke kokt alt som barnet putter i munnen

Skrevet

Enig med anonym 13:28.

Med førstemann kokte og steriliserte jeg det meste i starten, men babyer putter jo alt de finner i munnen, så jeg slutta med det ganske raskt.

Denne gang har jeg vaska nyinnkjøpt sengetøy, men klærne lar jeg være.

Skrevet

babyer tåler da litt bakterier da. Er ikke sunt å være helt uten bakterier heller.

Jeg vakser klær for å få vekk kjemikalier og fargestoff, ikke pga bakterier.

Biteringer er vel bare å skylle av, jeg har aldri koket biteringer.

Smokkene koker jeg da, siden det står anbefalt at man gjør det.

Men helt hysteriske trenger man ikke å bli :)

Skrevet

Det er jo ikke på grunn av bakterier nye klær o.l. bør vaskes før bruk, det er på grunn av kjemikalier som kan sitte igjen fra produksjonen.

Ville vasket biteringer og sånt, etter hvordan de kan vaskes.

Skrevet

Jeg pleier å vaske dem i oppvaskmaskin. Blir de ødelagt av det, er det kanskje like greit, for det sier litt om kvaliteten, og da burde de nok ikke havne i munnen på babyer uansett.

Skrevet

Jeg har gitt opp for lengst å koke leker.. Da hadde jeg ikke gjort annet!! Noen som påstår man skal vaske kosedyr før bruk også.. Får ikke håpe de barna noensinne skal i barnehage da.. Vi mennesker SKAL tåle litt også!! :) Og ved å koke og sterilisere alt,sker jo ikke det.. Snart blir vi syke bare noen nyser.

Bør vel tross alt bruke sånn desi-gel på bøkene da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...