3smånå Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Helsesøsteren nevnte noe om at regelmessig bruk av smokk kunne forebygge krybbedød. Dette var nytt for meg. Noen som ikke bruker smokk på babyene sine her? Hadde egentlig bestemt meg for å ikke bruke det, men nå ble jeg jammen litt i tvil igjen........
Kufiolilla Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Gro Nylander skriver vel at om man ammer så er det like bra som smokk mht krybbedød. Det viktige er at det suges masse. Innbiller jeg meg. Vi "hadde ikke klart oss" uten smokken tror jeg. Småtten sovnet ikke for seg selv før han fikk smokk. Utrolig praktisk greie. Men skrekken er jo tre-fireåringer som går rundt med det på dagtid... *klaskepanne* Men man behøver jo ikke misbruke den heller, det er mange måter å bruke smokk på.
månesol Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 småen min på snart 4mnd'er vil ikke ta smokk. Spytter den bare ut igjen hele tiden om jeg gir han den. Prøver enda iblandt, men vil han ikke ...så vil han ikke. Jeg er ikke bekymret for det. Tror ikke verken de ene eller andre er farligst ifbm krybbedød.
mai mammaen til to Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 jeg har prøvd alt jeg kan for å få begge mine barn til å ta smokk men ingen av dem vil det...;( jeg tror at babyer som bruker smokk er lettere å få til sengs. da kan man bare putte i smokken liksom.. samme når de sitter i vognen eller bilen osv...
kitty08 Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 SMOKK!!!!! Den lille ulempen med avvenningen oppveies med alle fordelene. Er så delig når tuppa skriker og er urolig og bare "plugge" med en smokk og se hvordan hun roer seg ... (ikke alltid det hjelper, da, men når hun legger seg og er litt overtrøtt har det kjempeeffekt). Jenta mi tar ikke veldig smokk,men hun tar den da av og til og det er fantastisk deilig!!
Bergene Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Vår jente har ikke brukt smokk (ville ikke ha), og vi har egentlig ikke savnet det heller. Men så skal det sies at vi har bært henne mye i diverse bæretøy (sjal, mei tai), og tror faktisk ikke vi hadde klart oss uten smokk hadde det ikke vært for bæringen. Når lillemor er lei, overtrøtt, grinete osv. så har vi bare bært henne og da roer hun seg, og eventuelt sovner. Amming har ikke blitt en erstatning for smokk heller, for tror ikke jeg har ammet spesielt mye. Eller det er jo naturlig å amme veldig mye den første tiden, også blir det mindre og mindre etterhvert. Og ja jeg har ofte ammet henne i søvn, og gjør fortsatt ofte det om kvelden. Men ser ikke noe problem i dette. Så jeg kan ikke si at jeg har følt meg som en levende smokk ;-).
Sistah*G07*J09* Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Vi begynte med smokk til vår lille da han var ca. 4uker. Dette pga at han hadde ett enormt suttebehov, og jeg ønsket ikke å være "suttedokka" hans, så da ble det en vanlig smokk Har også hørt dette med krybbedød, men var ikke derfor vi valgte smokk. Tror dette med krybbedød er fordi smokkebarn våkner lettere, fordi de er vant til å sutte på noe (visst de mister smokken i søvne da). Uansett så har vi allerede tatt avvenning på smokken, det gjorde vi da han var 8mnd! gikk bare fint, merket at han brukte smokken mest til å ligge å fikle med og se på når han la seg, så da ble det slutt Nå er han 10mnd å sovner helt av seg selv uten verken smokk eller tommelen. Flinke gutten min *skryte*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå