mygirl Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 hva skal den beskytte egentlig? ører? det myke punktet på hodet? begge deler? og tar dere ALLTID på lue? lille tulla ligger ute i vognen sin nå.. uten lue.. sysn det er for ille å ta på lue i detta været jeg.. er vel ikke farlig om ho liggre i vognen uten?
line_n & sara Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 trenger vell ikke lue nå! en solhatt i sola, men ikke lue! er min mening, da! men er det kjølig, og babyen er forkjøla, er det vell ikke dumt..men ikke til vanlig!
Mammaen til Turid Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 jeg skal innrømme at jeg har vært veldig sløv med lue spesielt nå i varmen.. pluss at vesla hater å ha lue på.. vesla har vel ikke hatt lue på seg på lenge.. eller hadde idag. men da var det litt kjølig.. kan jo nevnes at hun har mye hår på hodet da og blir klam under lua... vesla vår har ikke vært sjuk og hun er nå snart 4 mnder..
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 En lue skal hovedsakelig beskytte mot varmetap. Siden overflata på hodet er så stor, særlig på en liten baby, mister de mye varme gjennom hodet. Men det er verd å være oppmerksom på at lue også kan bidra til at barn ikke får kvitta seg med overskuddsvarme. Ergo er det farlig å ha på lue når det er varmt. Den bør i så fall være veldig tynn.
Kosemamma´n Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Vår helsesøster er fra Nederland. Der bruker ingen babyer lue, og de har ikke mere plager enn babyene her til lands. Lillesnuppa på 3 mnd brukte kun lue i starten da det var kjølig i lufta, eller hvis det blåste surt. Ikke mange gangene hun har brukt det, men hun har ikke vært syk. Det sies at vi oftere har på barna for mye enn for lite. Gjør det du synes er riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå