Histepist Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Vi har babybjörn og har egentlig vært ganske fornøyd med den. Men jeg merker en ikke er så god for minsten (5 mnd) eller meg. Jeg får vondt i ryggen og han blir hoven og rød på bein/ legger, selv om jeg ikke bruker den lenge om gangen. Det jeg lurer på er om det finnes en anna bæresele hvor baby kan sitte utovervendt, for det elsker han (han blr litt utolmodig når han sitter innover, oxo vrir han så veldig på hodet for å se) Takk for svar
FanteFrøken *med kul på magen* Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Åh, må ikke ikke ikke bruke babybjørn o.l., det er så utrolig ergonomisk feil for barnet.. Kjenner jeg får vondt i magen når jeg ser små babyer henge i slike bæreseler. Ta deg en tur innom tettinntil.no og se der. En mei tai eller patapum eller noe hadde sikkert vært tingen for deg. Da blir barnet sittende mot deg, men det venner det seg raskt til. Du kan også har barnet på ryggen så det kan titte frem over skuldenen din. Ellers er det jo sjal og slynger som også er grisepraktiske c",) Lykke til!
LilleMillaMedKeiserogenPrins<3 Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 hadde bb før, og kjøpte meg nettopp patapum bæresele fra dotedot.no er kjempe fornøyd!!!!! kjempe lett å ta på med to klips=) den er ikke så dyr heller.. vi betalte 509,- inkl. frakt, å da fikk jeg den på to dager!
Yo&La+spire Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Det er nok vanskelig å finne en sele der barnet sitter fremovervendt og ergonomisk riktig (men det finnes)....Vil heller anbefale deg å kjøpe en sele du kan bære på ryggen med, slik at babyen kan se over skulderen din. Det er også lettere å bære på ryggen når barnet begynner å bli tungt og du skal bære lenge av gangen;)
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Anbefaler deg å sjekke en av disse formsydde selene, Patapum, Manduca eller Ergo. Alle kan du bære på rygg med også, Manduca og Ergo er godt polstra og fåes med spedbarnsinnlegg. Jeg har selv Patapum toddler til min på 10 mnd, og er kjempefornøyd.
vimsa;) Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 kan virkelig anbefale manduca selen. lett å ta på og tulla trives kjempe godt i den. du kan stille den inn i to forskjellige høyder. en hvor babyen sitter oppe å titter og en hvor hun/han kommer litt lenger ned å kan hvile bedre. tulla har vanskelig for å sovne men sovner rett som det er i den. vi brukte også bb utover før, men hun har vært mer fornøyd i manducaen;) kan i denne titte godt rundt seg eller legge seg inntil brystet til mamma og hvile når hun er sliten;)
Bergene Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Sjal og en sele som heter obi kan man bære fremovervendt i. Men blir ikke ergonomisk riktig (babyen henger på samme måte som i bb) og det blir tungt for deg å bære slik over tid. Ville heller satset på ryggbæring! Utrolig behagelig for deg, du sjenner så og si ikke at du bærer. Maduca er en veldig god formsydd sele. Mei tai er også veldig supert, men dette er da en sele man knyter i stedenfor å klipse.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Hei. Jeg hadde faktisk akkurat det samme spørsmålet som deg for bare en uke siden. Hehe... Har en datter, men hun er 9 mndr, da, og hun er også vant med å sitte forover på magen min i BB. Hun elsker det. Hyler av glede når jeg finner den frem ) Men som deg, så fikk jeg vondt i ryggen og skuldrene etter bare 10 min, så jeg fant ut det var på tide med noe nytt. Jeg endte opp med Manduca. Har ikke brukt den veldig mye enda, men den virker veldig bra!! Kjempegod polstring på skuldrene og et bredt polstret belte rundt livet sånn at mesteparten av vekten legges her. Det kjennes ut som du har en liten tursekk på ryggen ) Ryggen på selen kan også forlenges, og den har med sånn sove-tøystykke. Når barnet sovner, drar du dette over bakhodet og frem, liksom, slik at hodet ikke vingler. Snuppa liker ihvertfall veldig godt denne selen også. I dag sovnet bakpå ryggen min. ))) Kjente plutselig at hun ble så tung, så jeg så på henne i et butikkvindu, og der sov hun godt inntil ryggen min. Herlig. Hun sov lenge også! Selen kan også brukes på magen, forresten, men bare mot deg!!!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258&zenid=9551188f9fd5ba4b9fd7096873d11a10 Her har du den. Kostet 860, tror jeg. Litt dyrt, men verdt det. Må jo bare si at Patapum er visst omtrent like bra til ca 500 kr!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå