Gå til innhold

Hva synes dere om navnene Cathy, Irma, Johanna, Heidi og Hermine?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ada Johanne var fint! Liker ikke Una så godt, men Ava er helt greit:) Hmm.. blir Sofie Johanne itt tungt? Er veldig sterk på Hermine (som fornavn) Ser for meg tre små søstre som heter Stine, Petra og Hermine;)

TUSEN TAKK FOR FINE FORSLAG!:-)

Hehe, jo;) Men jeg går hele tiden og tenker på navn, de surrer liksom rundt i hodet mitt:0) Jeg liker og tenke på navn til nestemann selom det kansje blir en stund til:) Jeg liker veldig godt og se i navne leksikon, og vips kommer det opp en navn jeg synes var litt pent eller tøft.. og da må jeg jo spørre dere om hva dere synes om det navnet!;-) Før var jeg på en annen navnedebbat og der svarte INGEN hverandre! Hvis noen fks. Skrev: "Hva synes dere om Alma?" Så var neste innlegg: "Jeg synes Thea er så flott! Vuderer det." Hehe er glad for at jeg byttet:):)

KLEM! (Ble litt langt)

Cathy blir litt for engelsk for meg, men dete kan jo bruke Catharina/ catherine/Katrine og så kalle henne Cathy evt.

Irma er tøft.- Tenker litt Irma 1000, men det er jo bare morsomt, det er et fint og stilig navn, som passer til søstrene.

Iris tenkte jeg også passer til Stine og Petra.

Lind Hei:) Jeg synes det blir litt dumt og døpe tulla Catharina osv. Når vi egentlig skal kalle henne Cathy alikevel:0 Jeg synes Catharina, Katrine, Katrina osv. Blir litt lange navn i forhold til søstrene. Men det er flotte, sterke navn!:) Irma 1000 ja.. det hadde jeg ikke tenkt på.. men vi har valgt å stryke Irma fra listen fordi det blir litt harry når det står foran vårt etternavn.. Iris var litt tøft! Likte ikke det så SUPER godt men skal tygge litt på det Takk for hjelpen!

Annonse

Hei Bamsemamma;)

Jeg syns Hermine er for langt i forhold til søstrenes navn. Stine og Petra er begge tostavelsesnavn, dermed blir det underlig med Hermine på hele tre stavelser bak. Samme blir det med Johanna. Syns jeg da ialllefall.

Ellers syns jeg du har en vidunderlig navnesmak, og leser alltid innleggene dine med lyst og iver. Håper du får mange flere sønner og døtre;) :D

Heidi liker jeg kjempegodtt, og kunne ikke sagt det bedre enn prebs, det er så absolutt klart for en renessanse, samt at det står godt til Stine og Petra.

Irma høres for utenlandsklingende ut i forhold til de to andre, det ville høres ut som to er biologisk søsken, og den siste er adoptert (det var rart sagt, men du forstår poenget mitt! :) )

Cathy er kult!

Dette er mine forslag til Stine og Petra:

Stine, Petra & Synne

Stine, Petra & Ylva

Stine, Petra & Tuva

Stine, Petra & Frida

Stine, Petra & Eiril

Stine, Petra & Inga

Stine, Petra & Linde

Stine, Petra & Sondre

Stine, Petra & Johan

Stine, Petra & August

Stine, Petra & Emil

:)

Lykke til

Stine og Sofie sammen gir litt uheldige vibber hos meg etter Baneheia.

Cathy synes jeg står dårlig til de andre to, med mindre du skriver Kati og unngår den engelske koblingen.

Stine, Petra og Heidi Johanne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...