Gå til innhold

Hva var bt deres på 1. kontroll?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Mitt var 100/60 på første kontroll, og 95/60 på andre kontroll. Det er jo litt lavt, men det var ikke noe å bekymre seg for, fikk jeg beskjed om. Bare viktig å drikke nok! :)

I mitt første svangerskap hadde jeg høyt BT, og ble på slutten innlagt på sykehus med 180/110. Jeg foretrekker helt klart at det holder seg litt lavt denne gangen... Men det er jo normalt at blodtrykket varierer litt i løpet av svangerskapet da.

Jeg går fast på sykehuset til oppfølging pgr av diabetes, men mitt bt i går var da 120/58. De sier at så lenge undertrykket holder seg på mellom 50 og 80 så er det normalt og kjempebra :-) Så så lenge alle dere har lavt undertrykk, så husk på at det er bra da :-)

Jeg har blitt behandlet for høyt blodtrykk siden 2003 og den gang var det på 167/128..... så veeeldig høyt da. Eksplosjonsfare....

Nå er det "nede" på 138/87 og det er de fornøyd med i mitt tilfelle. Jeg får ekstra oppfølging på St.Olav og har allerede vært på en UL og skal på muligens 4 til. Ellers følges jeg nøye opp med to kontroller i måneden nå og oftere etter oktober. Jeg tar også blodfortynnende i tillegg til Trandate og står derfor ikke i fare for forgiftning noe mere enn andre gravide. Det er veldig betryggende!! =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...