Linnsy77 Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Sønnen min er snart ett år, og har siden han ble født vært våken hver andre time hele natten. Har prøvd ulike sovekurer, men fungerer bare en periode før det er pån igjen. Ble tipset om å prøve vallergan, men jeg er generelt ikke fan av sånne ting. Noen som har prøvd dette? Har et håp om at ting vil bli annerledes når han begynner i barnehage, men dersom det fortsetter så er jeg redd han kommer til å slite seg helt ut. Føler han aldri er uthvilt.
Rorrimamma Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Man skal helst ikke bruke det på barn før det er ett år etter hva jeg husker. Men slik som du har det hadde vi det på vår første sønn. Da sa legen at vi bør bruke vallergan en gang i blant for både barnet og vår egen del. Han skrev oss derfor resept og bestemte mengde. Så jeg råder deg spør helsesøster/lege. De må vurdere om ditt/vårt barn tåler det. Kan samtidig si at da han var litt under ett år gjorde vi to ting som endret søvnproblemene. Jeg sluttet å amme og vi ga han eget rom. Han ville jo ikke ligge i annet rom, men vi gikk inn til han hvert 15 minutt og ga han smukken og sa han måtte lalle. Da sovnet han innen 2-3 timer 3 kvelder på rad. Det bedret seg kveld for kveld. Som helsesøster minte oss på er ikke grining alltid smerte, det er bare barnets måte å kommunisere på. Fra da sov han 10 timer i strekk alle nettene + 4 på dagen (2 formiddag og 2 ettermiddag). Da han begynte i barnehage 1,5 år - sov han 12 timer om nettene og 2 om formiddagen. Lykke til, håper vallergan eller mine tips vil hjelpe!
Rorrimamma Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Det jeg mente at han gren 2-3 kvelder på rad var at etter da reagerte han stort sett ikke på at vi gikk ut. Da lå han våken til han selv sovnet uten problem Det var som en befrielse for oss!
Linnsy77 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2008 Takk for svar og råd. Skal snakke med legen på helsestasjonen når vi skal på ett-årskontroll, og evt prøve vallergan en periode. Har time et par uker etter barnehagestart, så da kan jeg se om det har blitt noen bedring pga det. Godt å høre at andre har fått noe godt ut av å prøve det. Han sover på eget rom, men har også prøvd å ha han i vår seng o.l men ingenting som hjelper. Håper virkelig at det endrer seg snart.
Elle melle deg fortelle Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Når vi skulle prøve å snu søvnen til jenta mi fikk vi phenamin(?). Legen sa til oss at de ikke ga ut vallergan til så små barn. Ikke til barn under tre år eller hva det var. Vet ikke om dette praktiseres av alle jeg, men det var det vi fikk høre. Det var to ting de ga ut til så små barn og det vanligste var phenamin. Den er utprøvd på små barn siden det er allergimedisin som små allergikere får. Bivirkningen av denne er døsighet. Den ene uken vi prøvde fungerte det bra, hun sov mye mer. Men når vi var ferdige var det tilbake til samme styret om natta. Opvåkning hver time, eller våken 4-5 timer hver natt. En annen lege mente at vi hadde fått feil beskjed og at den måtte brukes lenger for å klare å snu mønsteret. Da fungerte den derimot ikke. Så det er jo verdt å prøve. Om dere ikke har prøvd fotsoneterapi vet jeg det har hjulpet mange. Det hjalp ikke her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå