Gå til innhold

Noen med erfaringer med vallergan her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er snart ett år, og har siden han ble født vært våken hver andre time hele natten. Har prøvd ulike sovekurer, men fungerer bare en periode før det er pån igjen. Ble tipset om å prøve vallergan, men jeg er generelt ikke fan av sånne ting. Noen som har prøvd dette?

Har et håp om at ting vil bli annerledes når han begynner i barnehage, men dersom det fortsetter så er jeg redd han kommer til å slite seg helt ut. Føler han aldri er uthvilt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde vallergan på jenta vår i 4 netter. Det fungerte bra, hun sov mye bedre og mer (på dagen også). Men var tilbake til det samme med én gang vi sluttet. Har nå funnet ut at hun har refluks, så det kan ikke sammenlignes med et friskt barn.

Det er mange ulike meninger om vallergan, både her inne og blant leger. Jeg tror ikke det er farlig å bruke for en kort periode, feks en uke, for å få de små ut av dårlige rytmer. Mange har gode erfaringer med det. Men jeg ville ikke gitt det fast.

Skrevet

Hei

Min sønn hadde de samme problemer som din og fikk vallergan . Han gikk på dette en liten periode ca 2 mnd funket supert han kom inn i god søvn rytme og fortsatte å sove når han sluttet med vallergan:) prøv det og se om det fungerer for han:-) det er jo et mildt preperat..

Skrevet

Skal nevne det for legen på ett-årskontrollen om et par uker å høre hva hun sier. Skader vel ikke å prøve, og når jeg hører du har gode erfaringer med det er det verdt et forsøk!

Skrevet

hjelper dette både til bedre og lettere innsovning samt å unngå hyppige oppvåkninger gjennom natta??

Jeg har en sønn som ikke har vært særlig flink til å sove i løpet av sitt første leveår.. han har brukt opp til 2-3 timer før han sovner på kvelden og våkner hyppig gjennom natta, og er gjerne våken 1 time eller mer før han sovner igjen..

Det går litt opp og ned, vi har hatt en bedre periode i forbindelse med at vi gikk over fra 2 til 1 soveøkt på dagen. Men nå er vi tilbake til dårlig søvnmønster. Jeg begynner å jobbe om en drøy måned - og da må vi sove litt bedre begge to for å klare hverdagen...

Burde vi kontakte legen og høre om vi kan få vallergan en liten periode eller må vi bare tåle litt mindre søvn???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...