Bring_it_on!!:)) Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 de siste ca 5 mnd har det kommet flere kuler.. de er egentlig ganske forskjellige alle sammen.. Hun har en oppa hodet som er som 4 erter i str ca.. 2 som er veldig bevegelige under huden om dere skjønner.. veldig løse på en måte så jeg kan bevege på de.. De 2 er ganske store.. Endel større en hvalnøtt tenker jeg.. + en liten en med str på en ert som ser ut som en fettkul pga den er knallhvit iforhold til de andre.. Altså den ser du liksom.., mens de andre ligger under huden.. Noen med erfaringer med dette?? Er det sånn at det mest sannsynlig er kreft i hennes alder?? 10 år gammel renraset halvstor hund ( 27 kg).. Vi har forsikring på henne..., vil forsikringen dekke regning ved kontroll hos dyrlege?? Eventuelt noen som vet hvor mye det koster?? =)
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Vi har en hund på 12 år, og den har også div. kuler. Vi har sjekket hos dyrlegen, og de menste det ikke var noe farlig. Hun har en talgklump på foten som hun har hatt i flere år. det siste året har den vokst noe veldig, og hun slikker veldig på den og det har vært flere betennelser i den. Nå ser det heldigvis ut til å blitt mye bedre. På hodet har hun også en kul, dyrlegen menste det var en vorte. Ta en sjekk hos dyrlegen. Sikker på at det er ufarlige kuler, men alltid greit å få det sjekket. Kanskje det dekkes av forsikringa, tror det er 10 år som er "aldersgrensa" Lykke til:)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2008 Takk for svar.. =) 2 av de tror jeg kan være vorter eller fettkuler.. Men 2 av de er garantert ikke fettkuler.. Jeg har ihvertfall aldri kjent eller sett noe til slike fettkuler før.. Vi får ringe til dyrlegen i dag og høre.. Ingen som vet ca hvor mye det koster for en kontrolltime hos dyrlegen..?? Jeg husker ikke fra sist vi var der..
Nit@™ Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Jeg var og fikk en generell sjekk på Cockeren min, og det kostet 365 kr. Ja, det dekkes av forsikringen. Det trekkes vel noe i fra etter at hunden er 7 år, men ellers dekkes vel alt, litt avhengi av hvor du har forsikring også sikkert. Vet på boxeren var det egenandel på 1000 kr. Har en boxer med slike kuler også. Så lenge du liksom kan ta under de, bevege de i huden er det som regel fettkuler, sitter de fast kan det være svulster, men langt fra alle er ondarter da. Skal til dyrlegen med boxeren først i dag, for hun er på en sprøytekur, siste i dag. Så skal Cockeren til hd røngten og øyenlysning etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå