Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Hei, er bare 5 dager siden fødsel, så jeg regner ikke med at det går tilbake med en gang, spesielt ikke når jeg har litt ekstra under huden.. Når kan man begynne med lette øvelser? Tok det lang tid før dere følte dere tilfreds igjen? Kan det hjelpe å gå med noe som strammer rundt magen? (Vet ikke hva det skulle vært da men..) Takker for svar.
Ladybug~N&E Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 min ramlet bort i det sekundet jeg fødte sønnen min. hadde mindre mage da enn før jeg blei gravid. (men glemte at man ikke kan leve som en gravid når man ikke er det mer så det kom på igjen.. og mere til) mener å ha hørt at man kan begynne med mageøvelser etter 3mnd. (eller var det 6uker??) hvertfall når magemusklene har kommet på plass igjen. og det med å ha noe stramt rundt magen er faktisk ingen dum ide. vet det er mage som kjøper seg sånne hold-in drakter til å holde ting på plass og få huden til å trekke seg sammen fortere. de bruker jo sånn hold-in opplegg på dem som har hatt fettsuging også, for å klemme sammen kroppen.(haha) se i en undertøysforretning. der har de sikkert noe greier. en sånn "body" av noe slag som holder inn det ene og det andre. det er uansett behagelig. jeg gikk med supertrange topper etter fødselen og det var deilig å føle at ting blei holdt på plass;)
endelig mamma t 2 :) Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Magen min ja.. Den har jeg ikke sett siden før jeg ble gravid med førstemann Hehe... Orker ikke melde den savnet heller, den kommer aldri tilbake uansett så. Ellers så er det greit å vente 6 uker før man starter trening av magemusklene, så ting får komme litt på plass igjen. Før den tid kan man gjerne gjøre andre ting, gå turer osv, for å få lett trening.
Mammaen til Turid Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 det heter vel at man bør vente 6 uker før man begynner å trene.. man kan jo gå tur og gjøre sånne ting før den tid da.. *kikke ned* jeg har vel lik mage nå som det jeg hadde førjeg ble gravid, MEN det har med huden min å gjøre.. jeg har ikke lett for å få strekkmerker i det hele tatt (man skulle tro at jeg fikk det når puppene vokste i ekspressfart, men neida..) og genene..
Lykkeliten86 Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Min mage var nesten normal 1.uke etter fødselen, bare litt slappere. og etter 2-3 uker så var den helt normal men jeg la ikke på meg noe særlig heller under fødselen, har vel litt å si det også
Putte68 Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Hei. Magen min begynner å komme tilbake til normal str. igjen nå når tulla mi er nesten to mnd. Jeg la på meg 20 kilo og har igjen 5 kilo før jeg er tilbake til min gamle vekt. Stresser ikke med trening men går en tur stort sett hver dag. En skal vel ikke begynne å trene magemusklene før det har gått 6 uker og da bør en ta det forsiktig. Ikke start med sit-ups. Magemusklene er for svake og da går det utover ryggen din. Tips til en veldig god øvelse hvor du får strammet både mage, rompe og bekkenmuskulatur: Ligg på ryggen med bøyde ben og slapp av, plasser føttene ca 20 cm fra setet. Armene plasseres langs sidene på kroppen. Begynn så å knipe sammen muskulaturen rundt endetarmen. Knipet skal siden fortsette framover, oppover rundt skjeden og urinveisåpningen. Det skal være som om du forsøker å holde igjen for å tisse og som om du løfter noe oppover i underlivet. Presser du samtidig magen liksom ned mot gulvet samtidig som du slipper pusten ut igjennom nesen trener du også magemusklene og får en stram og fin rompe. Lykke til:)
ma-85 Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Fikk flat mage etter ei uke jeg, og nå er den flatere enn noen gang--- Mageøvelser kan du begynne med etter 6 uker. Rene situps hjelper ikke så mye. Trene de skrå magemusklene er det som gjelder for å få flat mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå