Gå til innhold

Tar deres barn av seg selene i bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min dattra på 2 år gjør det

Dårlig sete kanskje `? Fra 9-18 kilo, kjøpte ikke i Norge, italiensk, men EU godkjent

Skal jeg kjøpe ny sete da?

Noen andre barn som gjør det?

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min hadde også greid å vri armene ut, her en dag, men satt fast fra livet og ned. Jeg må bare stramme til enda mer. Husker ikke helt hva slags merke vi har i farta, men det er et anerkjent merke, best i test.

Skrevet

snuppa drar armene ut av selen.. man får visst kjøpt en sånn spenne som holder selene sammen så de ikkefår ut armene.. tror jeg skal gjøre det!

Skrevet

Ikke ennå men han studerer hver gang vi tar ham utav helt intenst ,-) Han vil knekke den koden og med hans små tekniske fingre så gruer jeg meg til den dagen han klarer det. Når jeg åpner bildøren ser jeg at han sitter og tukler med selen, men har ikke klart å få armene ut av selene selv ennå.

Skrevet

Dere må jo stramme selene ordentlig!!

Helt utrolig at dere ikke vet dette!!

Etter at selene er tatt på skal de strammes skikkelig hardt inntil kroppen. Jeg pleier å ta pekefingeren bak selen for å kjenne om den sitter fast nok. Strammer alltid selene for hver eneste gang jeg setter jenta mi i setet. Det varierer på hva hun har på seg av klær, så selene strammes og slakkes deretter.

Tenk dere i en kollisjon 80 km/t mot bil i 80 km/t. Den smellen skal barnet ditt klare å overleve. Dersom selene sitter løst vil hele kroppen slingre.

Skrevet

Dere må stramme selene ordentlig.

Selene skal sitte så stramt at man kun får plass til et par fingre mellom barnet og selene. Barnet skal sitte HELT inntil setet, uten mulighet til å lene seg framover, eller bevege seg i setet.

Skrevet

Mathias begynte også å vri armene ut.. men kjørte innom babybutikk å kjøpte en sånn plastikk dings som man drar selene sammen litt lenger opp også.. koster ca 50 kroner.. og etter jeg setter på den så har han ikke sjangs;)

Skrevet

og selene var stramme.. han klarte det for det.. men ikke med den dingsen da;)

Skrevet

takk for svar

skal prøve å skaffe sann klips først da

Skrevet

Samme skjer her,uansett hvor stramt vi har det. Hun er utbryterkonge når det gjelder alt. Vi har hts besafe,så tror nok ikke setet har så mye å si..

Skrevet

min på 22mnd klarer også å trykke inn knappene slik at selene løsner... Har skikkelig sete vi også... og stramme seler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...