Gå til innhold

Tar deres barn av seg selene i bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min dattra på 2 år gjør det

Dårlig sete kanskje `? Fra 9-18 kilo, kjøpte ikke i Norge, italiensk, men EU godkjent

Skal jeg kjøpe ny sete da?

Noen andre barn som gjør det?

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det gjør han. Og vi har et godt sete, et acta graco cosmic som var svinedyrt.

Han tar av seg selen etter at bilen er stoppet men det har vært en gang eller to at han har gjort det mens vi har kjørt, men da har han fått tilsnakk fra en redd mamma, så da har det gått bra lenge.

Tar alltid en sjekk på selen mens vi kjører. han blir tre nå i august.

Skrevet

Ja min 2-åring lurer av seg selene innimellom, har sagt hun ikke må gjøre det fordi da får hun "Aua" men hun skjønner visst ikke...har Besafe 9-18 kilo og kan ikke stramme selene mer for da blir det vondt i skrittet :( Heldigvis ikke ofte hun har gjort det da!

Skrevet

Nope.

Han prøver, men knappen er heldigvis for hard.

Skrevet

Ja, hun vrenger armene sine ut av selene, utrolig irriterende. Jeg vet at Biltema selger en dings, en slags klips, som du kan feste som gjør dette vanskeligere, men har enda til gode å se den til salgs noen steder.

Skrevet

Vår sønn på 2 år vrenger også armene ut av selene, men nå har vi kjøpt en sånn klips som vi skal prøve å feste sammen selene med. Han sier gjerne ifra når han har gjort det da, så det er jo greit... hehe. Vi har Be Safe izi kid (eller hva den heter), super stol og det har ingen ting med stolen å gjøre - jeg er overbevist at han ville ha klart dette med hvilken som helst stol... Vi har tatt en liten alvorsprat med ham og han har ikke tatt av seg selene på en stund nå faktisk. Det hjalp litt (midlertidig?).

Skrevet

Ja, det har hun gjort. Men vi kjøpte en sånn klips fra HTS slik at hun nå ikke har sjangs til å vri armene ut. Fungere helt supert, og koster rundt 60-70kroner eller noe.

De selger den de fleste steder som selger HTS seter iallefall.

Skrevet

Jenta mi klarer å vri seg ut av selene selv med denne klipsen:o(

Skrevet

Ja, vår datter på snart 2,5 år gjør også det.

Sitter bakovervendt og det er vel litt av årsaken for hun vris deg i sete og titter frem og sier hei mamma og pappa.

Da er det bare og finne nærmeste ste å stoppe, prøve å forklare/bruke kjeft på henne og sette de på på nytt.

Må kanskje skaffe oss en slik klips?

Skrevet

takk for svar

vet ikke at det lønner seg å kjøpe nye sete

skal prøve å skaffe klips først da?....

Skrevet

Vi har sånn spenne vi trer inn på begge selene. Umulig å komme seg ut av.. kjøpte det der vi kjøpte bilsete. kosta 35 kr og gull verdt!

Skrevet

Datteren min på 2,5 år gjorde også dette i sete en kort periode. Hun sitter bakovervendt i et acta graco cosmic sete. Men når hun begynte med dette tok jeg å strammet til så mye at hun syntes det var ubehagelig, så hun sluttet fort med dette :-)

Skrevet

heldigivs IKKE..tror jeg hadde blitt skikkelig nervøs da gitt..;)

Skrevet

Jepp, har fått vrengt seg ut av selen et par ganger. Han sier i fra når han har gjort det og når jeg ber han ta dem på igjen gjør han faktisk det også. Men heldigvis har det bare skjedd noen få ganger og lenge siden nå :-)

Skrevet

Ja, det har hun gjort flere ganger, men nå virker det som det har gitt seg. En stund siden sist nå. Ble skikkelig sint og sa at det ikke var lov, og stoppet bilen og festet henne igjen. Blir veldig nervøs når hun ikke sitter festet slik hun skal. Tror ikke setet har noen betydning.

Skrevet

Ja, lillemor gjør det, tar armene ut av selene. Dette sjer hver gang vi kjører omtrent. Når jeg ser det sier jeg fra at hun må ta hendene inn i beltet igjen, og da gjør hun det, men kan gå kort tid før hun tar de ut igjen. Tenker på å kjøpe nytt sete, men det er kanskje bedre med slik klips på biltema, men på en annen måte, om hun må fort ut av setet, ved brann ulykke ol blir det jo mer knøvlete da.

Finnes det seter som selene er konstruert på en annen måte tro?

Nå er hun jo snart 3 år, så det er jo bare et år til at hun passer i setet, og hvis vi ikke skal ha flere barn, som vi i utgangspunktet ikke har tenkt, er det dumt da å kjøpe nytt sete?

Skrevet

De amerikanske bilstolene har en innretning øverst, som gjør det vanskeligere å ta av, så vi har ikke det problemet der.

Jeg har sett de norske setene, og er forundret over at den plastgreia ikke finnes??

Skrevet

Jenta vår gjør det hele tiden.Kjøpte to sånne plastklips på BAbyshop,39,- stk.

Men de tar hun av.Så vi vet ikke hvordan vi skal få henne til å slutte med dette.

Skrevet

gutten min er 2 år og 4 mnd og han har ennå til gode å prøve å åpne selene på acta graco cosmic sete :) ikke klatrer han ut av sprinkelsenga heller :)

Skrevet

Får ikke opp låsen men hun lurer av selene over skuldrene. Hjelper ikke hvor mye vi strammer dem. Men skal snart gå over til annet sete så satser på det blir bedre da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...