Mammatiltogutter! Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Min sønn som er 4,5 mnd nå har de siste to ukene våknet ca 2-3 ganger på natta. Dette er jo litt slitsomt synes jeg. Tidligere våknet han bare 1 gang. Pleier da ta han opp å gi han morsmelk, så sovner han igjen. Bør jeg prøve å gi han grøt i håp om at han sover lengre? Eller bør jeg fortsette å fullamme til han blir 6 mnd, slik det anbefales? Er så i tvil... Er det slik at babyene helst bør sove lengre økter enn 2-4 timer på natta? Eller har ikke det så mye å si??
2 hjertegull :) Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Mia sover første økten fra åtte til to, så våkner hun med ca 3 timers mellomrom to ganger til. Hun spiser jo da 2 ganger om natta.. Hun er snart 5 mnd.. Det er slik at 50 % av barna som får grøt sover lenger.. Mia gjorde ikke ikke det.. Vi prøvde.. Men da fant jeg ut at jeg ammer heller flere ganger om natten, så får hun melk så ofte hun vil ha til hun er 6 mnd. Da skal vi begynne på nytt med grøt, og da når hun etterhvert får to grøtmåltider om dagen, skal jeg forsøke å slutte med nattamming.. Jeg stresser ikke, er hun sulten så får hun mat.. Skjønner at du synes det er slitsomt siden han våknet bare en gang før, men to ganger i løpet av natta er ikke mye.. Og forresten, hvem sier at det ikke er slitsomt å få barn? ;-D Min venninne har en gutt på 5 mnd som spiser hver 3 time døgnet rundt.. Tror du det er slitsomt eller? Jeg synes du skal prøve å fullamme til 6 mnd hvis du ønsker det.. Du kan jo i tillegg gi litt fruktmos som smaksprøver men ikke som et helt måltid.. Det gjør vi, og det funker fint.. Hun får litt frukt før kveldstellet og melk etter kveldstellet.. Hun sover så godt at! Jeg nyter å amme, og gruer meg til å slutte med den kosen det faktisk er.. Lykke til med valget ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå