Førstegangsmamma80 Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Hadde egentlig aldri tenkt å flytte til Oslo med barn, men har nå kommet til at før baby begynner på skolen, kan man være litt her og der.. I Trondheim har jeg svigers (topp folk!), noen bekjente, noen barselvenner, fin, rimelig og bynær leilighet. MINUS: Ingen jeg kan tusle på tur med for en skikkelig fortrolig samtale. I Oslo har jeg mange venner (omtrent alt som er av studievenner er der for tiden. Samt min beste venninne forøvrig) mye mer familie og slekt i nærheten, enklere å få jobb. MINUS: De fleste vennene har ikke fått barn ennå. Hva ville dere gjort? Samboeren min (som er fra Trøndelag) er ikke fullt så gira på å dra fra byen. Kan noen komme med noen fine argumenter? Har ikke så lyst til å slå meg ned for godt i Oslo, men det frister altså å være her for noen år.. Mens vennene er der. Selv om de ikke er "på samme stadie".. Jeg er veldig sosial og avhengig av å ha et stort nettverk. Jeg føler sambo versetter billig husleie mer enn at mine sosiale behov skal oppfylles. Innspill, noen?
Belladonna med to gutter Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Jeg er trønder, bor i Oslo, ingen andre venner med barn, og vil til trondheim om noen år! Det er derimot supert å bo her nå, og jeg har blitt kjent med flere i barsel! Og storkoser meg PS: Mange barnevakter vil jeg tro du får da..!? Kan anbefale å prøve Oslo ihvertfall!
Førstegangsmamma80 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2008 Kom på at nå er vel de fleste barselgrupper oppe og går alt da. Kanskje litt snodig/umulig å bare trenge seg inn i en etablert gruppe? (Fikk selv i januar)
♡ Jersey ♡ Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Det som er veldig kjekt med at de ikke har barn, de som bor i oslo, er jo at de kan komme over til dere når som helst, og at ungenes leggetid ikke gjør at alle sitter hjemme hos seg selv hver kveld?? Ikke noe problem for min venninne som var den eneste med barn i 2-3 år! Vi kom flittig på besøk! Ellers er det jo bare å ta med småtten :-) Ville bosatt meg der hvor jeg kommer til å bo før barnet begynner på skolen! Eneste minus med oslo, slik jeg ser det, er barnehagedekningen, mye folk(!!) = vanskelig å finne parkering, og at man får mindre bolig der enn i andre byer for samme prisen...
Lucy79 Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Min samboer og jeg bor i Oslo og vi driver og snakker om å flytte til Trondheim nå- Jeg kommer derfra mens min samboer kommer fra Oslo. Hans venner har heller ingen barn så det blir ofte til at det er vi som er de som både må avslutte tidlig og ikke alltid får like stor forståelse for alt. For min egen del er jeg lei av Oslo. Lei av kø, masse folk overalt, asfalt og på de få grønne arealene man har så er det alltid vanvittig mye folk.. Trondheim er litt mer kardemomme by i forhold... mindre stress, kav og mas. Men dette er jo helt klart smak og behag. Vi har funnet ut at tiden er inne for oss og vende nesa mot Trondheim. Jeg vil ikke at lille gullet mitt skal vokse opp i staden rett og slett... men det har helt sikkert en sammenheng med at jeg er oppvokst på rolige steder med grønne områder og hvor folk har mer tid til hverandre... Masse lykke til med valget deres!
mammarettogslett Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Hei! jeg er i eksakt samme situasjon som deg! Bor i tr.heim og trives forsåvidt med det..Men vil sørover til venner (ingen som har barn men..) og slekt:( (samboer er ikke spesielt gira, da vi nå bor midt i mellom hvor vi begge kommer fra) Hvis du har lyst kan vi jo snakkes! og drømme sørover..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå