Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 hei har en gutt som blir 17månder.Å han er enda ikke begynnt å gå,, er det noen andre som har opplevd barn som er sein med gåingen?bynner å bli litt bekymret;/håper på mange svar
Sylteflesk Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Dattera mi var over 18 mnd før hun tok de første sammenhengende skrittene. Da hadde hun gått rundt møblene i ca 5 mnd. Nå som hun er 20 mnd går hun hele tiden, men er fortsatt ganske ustø.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 jeg jobbet i en barnehage, der en av foreldrene var bekymret for at barnet ikke kunne gå ennå.. ca 14-15 månder gml. jeg begynte å trene hver dag, flere ganger om dagen, gikk ca 1 månde, da tok han sine første skritt i barnehagen.. men ville ikke ta det fra mor, så fortalte det ikke da han ble henta, dagen etter var mor så glad, for de hadde fått filmet hannes første skritt hjemme... er du bekymret, så snakk med helsesøster. men som regel begynner de å gå når de er klare for det. 17 månder er kanskje litt sent.. men man vet aldri. snakk med helsesøster du, bestill time. lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg aner ikke, mine begynte når de var 11 mnd. Men sist jeg var på HS sa helsesøster at de hadde sluttet med 18 mnd. kontrollen pga. besparelser. Det var bare de som hadde behov for å gå dit, de innkalte. F.eks. hvis de ikke hadde sluppet seg enda osv. Så kanskje han er litt sen? Tror ikke jeg ville bekymret meg så veldig mye, men ta en tlf til HS hvis du vil, de vet ihvertfall hva de snakker om. Husk at barn er utrolig forskjellige!!!
Sylteflesk Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Hvordan trente du på å gå med ungen? Vi øvde på å gå hver dag med å holde i hendene (og det gjorde de i barnehagen også), likevel tok det 5 mnd fra hun begynte å gå rundt møblene til hun slapp seg og gikk selv.
yret Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Barnefysio på vår helsestasjon sier at snittet for å gå er ca. 14 mnd. Det er jo mange barn som går mye tidligere enn dette, og det betyr jo at mange også går en god del senere. Ellers hadde jo snittet vært lavere. Tror man har krav på fysio hvis barnet ikke går/ikke viser interesse for å gå i 18-19 mnd alderen. Da kan man få råd til øvelser o.l. Det er nok uansett ikke lenge til hun løper rundt med deg etter på slep. ;o)
gundapia Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 får håpe hn bynner snart da;)hn går nu rundt bordet å sånnt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå