Gå til innhold

Hvor mye betaler man i toll ved kjøp fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å handle bl.a. bilstol fra Tyskland (kidsroom.de), men lurer på hvor mye jeg da må betale i toll? Jeg har regnet på et Maxi Cosi Cabriofix barnesete, som koster 122 EURO inkl. frakt til Norge ( ifølge banken min blir det kun 969 NOK). Det er jo svært billig - MEN jeg vet at jeg antagelig må betale toll for dette...

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Dette er tollfritt, men du må betale moms. Du må betale 25 % moms av vareverdi inkl. frakt, her blir det altså ca 250,- NOK. Dessuten tror jeg posten tar 100,- i fortollingsgebyr.

Skrevet

se om du finner ut noe på www.toll.no

Skrevet

bestilte leander vugge frå danmark, måtte betale 600 kr i toll, sure penga

Skrevet

Det er moms det,ikke toll.

Som sagt over,det er ikke toll på babyutstyr - kun moms,og et lite fortollingsgebyr.

Skrevet

Hva er forskjellen på moms og toll egentlig? Uansett; med 25 % moms er det ikke vits i å bestille billig fra Tyskland... :-(

Annonse

Skrevet

moms eller m.v.a (mer verdi avgift) er det du betaler på alt du handler i norge som hovedregel er den på 25% og er rett og slett en skatt.

Handler du varen i utlandet så har også det landet ofte sin mva. Så om man handler dyre ting så bør man sørge for å få igjen den mva som landet man kjøper i tar for så å betale mva til norge i stedet.

Det betyr at man kan risikere å betale mva til to land.

Toll er en ekstraskatt som beregnes på ulike varer. Noen varer har 0 toll mens andre har høyere som feks alkohol.

Tollvesenet har en laaang liste over de ulike varenes tollsats.

Det er mye som blir billigere å handle i tyskland selv med mva så det må man regne på

Det kommer på 25% mva og et fortollingsgebyr på 100-200 kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...