Gå til innhold

Hvordan har sf-målene deres vært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger godt over det grønne feltet hittil i svangerskapet, uten å helt skjønne hvorfor... Trodde ikke sf-mål hadde sammenheng med overvekt, men det har kanksje det likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ligget under streken i hele svangerskapet, bortsett fra siste kontroll, DA var jeg midt på! Og så var jeg hos jordmor 1 uke før siste kontroll hos legen, og da var jeg ovenfor det grønne feltet.... Legen min sa da at hun hadde ikke truffet helt rett gitt, og må ærlig innrømme at jeg stoler mer på legen min enn jeg gjør på jordmoren...

Skrevet

Takk for svar :) Da er det kanskje ikke på grunn av kiloene jeg har fra før da, selv om det er det jeg trodde. Håper det bare er hvordan jeg bærer barnet, eller mye fostervann etc - og at det ikke er mitt kosthold som har gjort babyen stor :(

(men jeg har faktisk spist sunt og variert hittil, og ikke lagt på meg noen ting)

Skrevet

Jeg har ligget på toppen av det grønne feltet gjennom hele svangerskapet, og på de to siste kontrollene over... Har ei venneinne som også er overvektig og lå høyt hele veien, men ingen av oss fikk spesielt store barn.

Hennes to var ca 3,7 og 3,8 kg, min sønn var 3,6. Hun bar babyen lavt, mens jeg hadde høy mage så dette blir jeg ikke klok på :) Mulig sf-målet blir større siden "flesket" måles i tillegg til livmoren?

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 påvei :)
Skrevet

Helt sinnsykt høyt forrige gang. Over den grønne helt fra starten og utenfor skjema med et sf-mål på 45 cm til termin.

Fødte en normal gutt på 3945 gram og 55 cm, kan ha vært fordi han var lang, og jeg hadde masssssse vann. 3++ på ødemer! Vondt ja!! :)

Skrevet

Jeg har hørt flere steder (også legen min) at det viktigste ikke er å ligge på det grønne feltet, men at din kurve ca følger samme buen som gjennomsnittet.

Så om buen din er på det grønne feltet eller over, det viktigste er at det er en bue der som ligner litt på streken.

Men det er jo ganske unøyaktig mål også da, måle livmora gjennom magehuden med målebånd liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...