Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Jeg synes Filip - uten tvil. Det enkle er alltid det beste. Er egentlig ingen fan av 'ph' bruk - Sophie, Christopher, Philip osv - da vi i Norge ikke klarer å gjenskape den 'ph'-lyden uansett på samme måte som i Amerika og England. Samme med Nathalie - den th-lyden klarer de færreste av oss å uttale "korrekt".
Baby i vente Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Filip:) Det ser mer norsk ut. Og det er lettere å skrive.
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Helt klart Filip. Ser mye bedre ut og det er lettere for barn å forstå skrivemåten når de lærer hvordan bokstaver uttales osv på skolen. Syns det er en mye renere og finere skrivemåte. Forstår ikke vitsen med å bruke to bosktaver for å få fram en lyd vi faktisk har en bokstav for. Less is more:)
SuperGlad Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Har en Philip selv så stemmer for det jeg :-)
Molla-67 Skrevet 1. august 2008 #15 Skrevet 1. august 2008 Den vanligste er vel Phillip... ser riktigere ut også skriftlig... men liker Filip bedre... liker vanligvis ikke disse "ph-navnene" som Sophie og lignende, men her er jeg litt usikker..
Frøken Freken Skrevet 1. august 2008 #16 Skrevet 1. august 2008 Filip, syns jeg! Jenta mi skal hete Filippa. Veldig få som syns det er noe fint, men jeg syns det er enestående selv - så da blir det slik;)
Vannmann35 Skrevet 1. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 1. august 2008 Filippa er et kjempetøft navn :-) Eneste med det er at noen uttaler det som Filip + a, andre som Fiiiilippa, med lang i - jeg foretrekker Filip + a, med trykk på a en...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå