*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 skal til kiropraktor imorgen pga jeg har en gutt som er veldig urolig, grinete og stresset når han er våken... noen som har erfaring me kiropraktor som hjelp mot kolikk smerter?? eller andre former for hjelp?? hvor lang tid tok det før det forbedret seg? Noen som har prøvd akupunktur ???
Bergene Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Lillemor var også veldig urolig, grinete og stresset som nyfødt. For oss var det bæresjal som hjalp. Jeg hadde dessuten mye melk så det hjalp også mye å ikke bytte bryst så ofte. Da fikk hun også i seg litt fet ettermelk og ikke bare den tynne sukkerrike som kommer først ;-) Kiropraktor har jeg dessverre ingen erfaring med.
Nætte;mortil2 Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Har ikke egen erfaring, men flere venner og familie som har vært hos kiropraktor og som har fått veldig god hjelp. En gutt ble helt ny etter tre behandlinger, fordi kiropraktor fant ut at det var ikke kolikk, men skivene i rygg og nakke hadde fått seg en trøkk siden han hadde en tøff fødsel.. Og andre jeg har snakket med om det har også vært på tre behandlinger, merket bedring etter første og blitt helt nytt barn etter tre.. Får håpe det hjelper dere!!
<Pernille> Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Her har det hjulpet masse med kiropraktor!! Hadde akkurat samme problem som dere, og at hun hadde masse luft i magen som hun ikke fikk ut! Nå spiser henne mer, raper og er ei blid jente hele dagen.. Lykke til, håper det hjelper dere også.
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2008 takk for svar til dere som har svart!! Jeg håper VIRKELIG at dette kan hjelpe lillemann... det er ikke noe godt å se på at han har det så vondt... Han er i tillegg veldig forkjølet og har øyebetennelse, så han stakkaren har ikke bare fått en ting å stri med... Hvor mange behandlinger hadde dere?? Jeg så at en her hadde erfaring med tre behandlinger... er dem tette, eller må man vente ei uke eller noe for hver gang? Jeg har ei venninne som nå vil si at ungen er uten kolikk, å det er også etter tre behandlinger... Gleder meg virkelig til å få begynt:-D
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 vi gikk til kiropraktor med emilie når hun var rundt 1mnd gammel... gikk der 3 ganger, fikk en helt nye baby i hus.... så verd hver eneste krone...
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2008 så moro å høre... Men min er bare to uker gammel, kanskje litt tidlig å få noe resultat av det??
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 nei da, det er ikje for tidlig... kiropraktoren min sa at hun fikk inn rett som det va bitte små på 1-2 uker... emilie begynte med magevondt når hun var 10 dager gamel... men utsatte å utsatte det hele tiden.. men er skjele glad for at jeg gikk.... siden minièn din har ørebetennelse kunne jo kiropraktoren også ha skjekket nakken??? har også vert hos kiropraktoren pga nakken... låsning i nakken.. og da fikk jeg beskjed om vist emilie fikk ørebetennelse måtte jeg bare komme til henne, for er ekko med nakken i forbinnelse med ørebetennelse.. kommer ikje på akkuratt hva i farta... men lykke til ) håper det ordner seg for dere )
Dime Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Vår lille gutt hadde kolikk frem til han var 11 uker. Vi prøvde kiropraktor tre ganger, men det virket ikke på ham. Ifølge kiropraktoren vi gikk til, er det mange som merker forskjell etter 1.gang. Hun sa at dersom det ikke hadde vist noe effekt etter 3 ganger med behandling, ville det ikke hjelpe med evt.flere. I ettertid har jeg hørt at det er veldig mange som føler at babymassasje hjelper mot kolikk. For oss hjalp følgende: -gå i trapper -å ligge på magen mot armen din mens du går med han. -gå med ham samtidig som du tar store knebøy (vær forsiktig med anklene dine hvis du prøver dette. Jeg har fortsatt betennelse i dem etter mye "knebøy-gåing". -La han ligge på ryggen samtidig som du løfter beina hans opp mot magen. Da prompet hvertfall gutten vår mye! -sukkervann
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. juli 2008 Da har jeg vært på den første timen me kiropraktor... skal jammen si han vae sinna... han ill skrek.... var helt tomat rød hele ungen stakkars.. Men sovnet etterpå ganske godt.. men nå ikveld har han vært helt vill igjen... kiropraktoren sa at dem kunne reagere på ulike måter... tenker kanskje dette er hans reaksjon.. noen andre me erfaring om hvordan deres baby var timene, kvelden eller dagene etter behandlingen???
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Har hatt to kolikk unger. På nr 1 hjalp kiropraktor litt, hun skrek mindre og det ga seg før hun var tre mnd. (ble veldig urolig etter første behandling, så gikk det gradvis over) På nr 2 hjalp ikke behanlingen, hun var urolig til godt over 4 mnd. Men vi hadde 4-5 behandlinger på henne, og hver kveld etter behandlig var hun rolig. Dagen etter var det på`n igjen- så hun bare narret oss:) vi håpet jo i det lengste.
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Hei! Min datter hadde kolikk/kolikk-liknende symptomer fram til hun var ca. 7 uker. De 3 første ukene sov vi ikke en eneste blund omtrent. Hun var urolig, skrek, vred seg og stiv som en stokk. Tror jeg prøvde ALT av kjerringråd, bære-teknikker, kolikk-flasker.. you name it. Vår redning ble ostepat. Her fikk hun akupunktur (ble satt på et punkt i lårene/leggen, og inni hånda.. nålene stod ikke i, var bare som et stikk og så vekk med nåla), pluss at osteopaten sjekka nakken hennes og magen. Hun hadde spent mage, så fikk massasje, og vi lærte hvordan vi skulle massere magen hennes hjemme. (Massere MED klokka i lette bevegelser, og bøye bena hennes lett opp mot magen ca. 6 ganger). Merka god effekt allerede etter første behandling. I tillegg bytta vi MME. Jeg vet ikke om det var NAN H.A 1 som bidro til magevondt, men hvertfall skifta jeg til HIPP - og både gulping, grønn bæsj og ekstremt illeluktende promper gav seg hos lillejenta Dette gav KJEMPE resultater!!! Vi måtte til behandling ca 5 ganger, men det var verdt hver eneste krone. Hun har vært helt fin siden, har ingen problemer med magen mer. Får ut luft begge veier også. Ønsker deg lykke til, håper det bedrer seg for den lille! Klem, Ann.
annie-77 Skrevet 22. juli 2008 #13 Skrevet 22. juli 2008 Her hjalp en daglig skje med maltekstrakt til og ta toppene. Men etter en halvtimes behandling hos fotsoneterapeut blei hun helt fin!!! Var helt utrolig med så rask bedring. Ho hadde jo ikke full kolikk da, siden maltekstrakt hjalp en del. Men hun hadde bahandlet flere kolikkbarn med godt resultat :-) Håper dere får en roligere unge snart!
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. juli 2008 Ja, jeg håper virkelig også på en roligere unge snart... merker det kan ta litt knekken... En har så lyst å gjøre alt det en kan, men ingenting er liksom godt nok... Jeg kan liksom ikke forestille meg en unge som ikke griner i våken tilstand... han har jo hatt noen minutter stillhet da, men en sitter nesten bare å venter bare at det skal ta seg opp igjen... Han roer seg ikke i vogn i det hele tatt, så kan ikke ta ham me meg ut, og i bil også kan han bli heilt vill... er ikke noe moro... ønsker jo ikke at min lille skal ha så vondt... TENK hvis kiropraktor timene kunne hjulpet.... drømmen....
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. juli 2008 dytter litt.. håper det er flere som har erfaringer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå