Gå til innhold

Har dere bestemt navn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tulla vår ska hete Mali Oline, vi ska kun bruke Mali til vanlig.. Oline er oppkalling. Vi har fortalt hva hun heter (ska hete). ser ikke helt vitsen med å gnukke på det til etter hun har kommet, men andre må velge dette for seg selv, noen vil jo kanskje litt "hemmeligheter" og kose seg med :)

Vi venter tvillinger, har lenge visst at den ene er en gutt. Tvilling to har legene vært mer usikre på, men nå er det tre leger som alle mener det er en jente... Stemmer det, og det er en av hver, så vil vi at de skal hete Magnus og Bertine (etter min bestefar og mellomnavnet til svigermor). Men i tilfelle vi ikke synes navne passer likevel, så har vi reservenavn... Hehe... :)

Annonse

vi har bestemt navn. lille jenta skal hete theresia. det var bestemt før vi fikk vite hva det var. vi hadde en grei avtale. hvis det ble en gutt skulle mannen min bestemme og ble det en jente skulle jeg bestemme. vi har fortalt det til de som spør. hvorfor ikke liksom.. hehe

Annonse

Om det legene sier stemmer og det er en gutt og ei jente, så blir navnene Magnus og Bertine... :)

Magnus etter min bestefar som døde brått i oktober, og Bertine etter svigermor (mellomnavnet hennes).

Om vi av en eller anna grunn synes navna ikkje passer, så har vi et par i reserve... :)

Hei og hå;) Her mases det også, men vi er hemlighetsfulle som fy, hehe.. Tror folk blir lei av svaret: Nei du får vente å se;) Vi har ikke bestemt noe, i og med at babyen må jo passe dette navnet, så derfor er det umulig.. Men vi har favoritter som er alternativer. Vi må nesten se, fordi vi ikke vet kjønn:)

Vi har ikke bestemt oss. Og når vi gjør det - hvis vi gjør det før fødselen i det hele tatt - har jeg ikke lyst til å si det til noen andre. Det får være en ekstra overraskelse! :) Dessuten må vi vel se om navnet passer til barnet? Vi vet ikke kjønn heller, så da blir det to navn man må bli enige om... Ekstra vanskelig!

Vi har fire alternativer på jentenavn (vi vet det blir jente). Når folk spør lar jeg de vite alternativene, men vi kommer nok ikke til å bestemme oss endelig før vi ser den lille. Folk spør stadig vekk om vi har kommet frem til ett, men jeg sier bare vi må se henne først. Alle alternativene er jo fine så vi får se hva som passer best :-)

Guttenavn ble bestemt da jeg gikk gravid sist, men så kom det en jenta ut (visste ikke hva vi skulle få, hadde både jente- og guttenavn klart). Vi liker fortsatt guttenavn veldig godt og skal bruke det hvis det blir gutt denne gangen. Noen husket det navnet fra siste gangen og vet det, de andre får ikke vite før babyen kommer.

Jentenavn har vi nesten bestemt oss for, men det ligger mellom 2 navn, et som jeg er veldig glad i og synes passer bra med datteren vår sitt navn, og det andre er oppkalling etter farmor og oldemor (oldemor er forøvrig død). Liker også det navnet, bare jeg ikke vet hvordan min mor kommer til å like at barnet blir kalt opp etter den andre bestemoren. Så vi er ikke sikre mellom de 2 jentenavnene enda.

Jeg vil ikke fortelle før etter barnet har kommet, og det er mannen min enig med meg i. Grunnen er at jeg orker ikke høre på andre som synes ikke navn er fint nok, osv, og at jeg liker å ha en hemmelighet. Og hvis datteren på 7 år hadde funnet ut, så hadde hele verden funnet ut med en gang! :-)

Navn er vanskelig!!! Vi har slitt litt med å bli enige, men tenker nå seriøst på to navn: Sara og Mille. Jeg tror ikke vi klarer å bestemme oss før babyen er her... Har fortalt det til nærmeste venner og familie:-) Det er litt gøy å høre de forskjellige responsene og meningene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...