Gå til innhold

Spise om natta :)


Blomstrose

Anbefalte innlegg

Jeg blir sulten om natta.Jeg går i uke 27. (første gang gravid) Før tenkte jeg å ikke begynne å spise,så det ikke blir en vane sak. Så tenkte jeg kanskje babyen må ha mat. Jeg tar ingen sjanser. Da står jeg opp og spiser 2-3 ganger om natta. Tenker jeg riktig? Hvis jeg ikke spiser,kan det påvirke ungen i magen? Generlt må jeg spise med engang,hver gang jeg blir sulten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du står opp og spiser 2-3 ganger om natta venner du kroppen din til dette mønsteret, og du vil derfor utvikle sultfølelse om natten, fordi magen er vant til å spise da. Jeg vil anbefale deg å heller spise et bedre måltid før sengetid med grønnsaker og mettende mat som holder lengre. Spisemønsteret ditt kan være usunt i lengden. Husk at "det å spise for 2" er ikke helt som folk tror. Leger sier at en gravid kvinne ikke trenger mer enn litt over 400 kcal ekstra daglig for å dekke det ekstra energibehovet. Jeg er tilhenger av Noka Milkshake måltidserstatter, appelsinjuice og te. Hvis du mikser sammen dette på kvelden, vil du fylle magen, samtidig som du holder kontroll på kaloriene:)

 

Jeg vet at sulten kan være overveldende, men det er viktig å bruke sunn fornuft!

 

Lykke til videre!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...