Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Fikk svar på blodprøver i dag ang. stoffskiftet. mitt lå på 21 og burde ligge på 5 ( forstå d den som kan ) Fikk litt panikk da jeg slo det opp på nett, der står det at ubehandlet stoffskifte gir fosterskader ...For 17 dager siden spontan aborterte jeg. Var 13 uker og 2 dager på vei...Ble skikkelig dårlig her nå...kan dette være årsaken?? Noen som vet?? Har jo så lyst å bli fort gravid igjen, men må først få meg legetime og finne ut mer om dette. Går ikke å noen medisiner enda.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 hei! jeg har kronisk lavt stoffskifte, og har begge gangene jeg har vært gravid ikke sjekket stoffskiftet mitt før jeg har vært rundt 8 uker på vei. (stoffskiftet har en tendens til å bli lavere under graviditet) å videre i svangerskapet hver 3 måned, jeg har aldri hørt om at det kan gi fosterskader om det blir lavt, å kan det det så burde de da sjekke dette mye oftere? har også mistet nettopp, men stoffskifte prøvene mine var fine denne gangen, så tror ikke det hadde noe med det å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Hei og tusen takk for svar =) Men et spm til...går du på medisiner for lavt stoff skifte? Det sto nemlig at det ikke var farlig om man det gjorde. Men jeg er ikke begynt på noen form for behandling for dette...Sto og at man burde sjekke hver 4-6 uke mens man er gravid for å følge med. Fikk en skikkelg ned tur av dette,...for har virkelig lyst å bli fort gravid igjen ! nervepirrende dette syns jeg... Får håpe på kjapp lege time så jeg får besvart mange spørsmål!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Vet om en som mistet flere ganger, og etter at hun ble satt på medisiner for stoffskiftet satt spiren hele veien...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 hei igjen! jeg går på medisiner ja(levaxin), har gjort det siden jeg var 7. legen har aldri informert meg om at man kan miste når man har lavt stoffskifte, men da kan det jo stemme med at det er større sjanse for det om man ikke tar medisiner i det hele tatt.. hun ringte faktisk til sykehuset og spurte første gang jeg var gravid, så jeg tror jeg skal spørre om dette neste gang jeg er der. tror jeg ville tatt meg en tur til legen ja, så kan de sikkert få deg på medisiner med en gang. høres jo ut som du har hatt veldig lavt stoffskifte da... håper det ordner seg for deg!! klem
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Heia =) var hos legen i dag...men viste like lite da jeg gikk derfra..Brukte 50 minutter på ingenting....måtte ta nye blodprøver som de må sende inn på nytt...så da går d 1 uke til før jeg får orntlig svar....Lurer å hva som skjedde med de forrige prøvene....den ene var sendt helt til Oslo ( Bor i Nord Norge) men ingenting vettig utfra den heller...de viste ikke hvorfor den var tatt engang....Blir så leiiii av dette her....Har are en ting i hodet, og det er å prøve å bli fort gravid igjen, men sånn som det nå er så tør jeg jo ikke det....men egentlig så har sikkert kroppen godt av¨å vente litt. Ikke fått svar på hcg heller, så vet ikke om alt det er ute av kroppen enda heller......ugh.............. Men håper på en fin helg med litt shopping i Tromsø =) God helg ! Klæm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå