Gå til innhold

15 dager gammel baby, amming og natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ny her inne:) Endelig fått et nydelig lite nurk, 1 mnd før tiden.

Har noen spørsmål, dette er mitt første barn, og jeg føler meg ganske fersk kan man si.

Vi har pleid å ha han i senga vår om natten, med det resultat at jeg sover veldig dårlig, fordi jeg er redd for å legge meg på han, redd for at han får sengetøy over seg, og ikke får luft med mer. Må bare legge til at baby ligger oppå dynen men, med sin egen dyne oppå, så faren burde ikke være veldig stor, men allikevel... I går forøkte jeg å legge han over i egen seng, han sover der på dagtid, legger han over der når han har sovnet etter amming, og dette er stort sett ikke noe problem, i natt derimot,synes han ikke dette var like greit, masse hyl og protester, og etter en stund med nytteløs vugging, og beroligende stemmer, til ingen nytte, tok jeg han tilbake i sengen vår igjen. Han roet seg helt etter litt trøstepupp og sovnet.

Blir han "bortskjemt" av dette? Jeg tenker at han nok har behov for massevis av nærhet, og kanskje ikke føler seg helt trygg på å sove i seng alene. Eller er dette noe jeg bør begynne å "kreve" allerede nå?

Vil ikke gjøre feil i noen retning... Han sover stort sett bare1- 2 timer før han vil ha pupp igjen, er dette vanlig? Noen synspunkter?

Hilsen litt forvirret mamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, akkurat slik var det med min lille gutt. :) Han ville ikke sove alene på nettene når han ble født, så han sov i min seng hver natt fra han var nyfødt til han ble rundt 3 mnd, for da forandret det seg plutselig. Da ble han kjempe urolig i søvne når han sov i vår seng, så jeg la han i sin egen seng og han sovnet med en gang. :) Så her i huset har han fått bestemme hele veien egentlig og det ble rett for oss. Men alle er forskjellige så dere må bare finne ut av det selv tror jeg, hvis du bare følger signalene til gutten din tror jeg du gjør det helt rett. Noen sier at det ikke er bra at man samsover, til meg sa de at det var bra å samsove så vi bare gjorde det som føltes rett for oss. Håper dere finner ut av det. :) Klem fra oss...

Skrevet

Puppen på natta varierer også her i huset, noen ganger sover han nesten hele natta og andre ganger vil han ha hver 1-2 time... Alt slikt tror jeg går seg til etterhvert. :)

Skrevet

Å! tusen takk for svar!! Man blir så usikker!! :) Da tror jeg vi lar han få styre det hele litt selv jeg... Han trenger jo nærhet, og alt er jo så veldig nytt ennå:)

kan vel heller ikke forvente noe system i kaoset etter så kort tid heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...