Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Var på kontroll i dag (uke 36). Har gått opp nesten 14kg og føler meg tung! -Legen har ikke nevnt vekta mi med et ord før i dag. -Jeg har tatt to glukosebelasningstester i forbindelse med et prosjekt jeg er med på, og begge har vært fine. -Noe han kommenterte i dag. Han gikk gjennom skjema mitt og kommenterte at jeg hadde en veldig fin vektoppgang (har endel vann i kroppen), og at disse kg kom til å renne rett av når jeg var ferdig med fødsel, begynt å amme og kommet i aktivitet igjen. Det er ikke mye som skal til for å glede en tung høygraivd dame... -Tenk om alle helsepersonell kunne vært slik! -Skal vel egentlig ikke klage, jm har også vært forståelsesfull på dette punktet.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Høres ut som en fanastisk lege. Min lege var derimot noe ekkel sist jeg var hos han! "Du er jo ganske stor (90kg før graviditet, ca 100kg nå, 34 uker) og du burde med litt bedre kosthold komme ned i 90kg igjen til fødselen!" Holdt på å dra til fyren jeg, man annbefaler da ikke en gravid dame om å slanke seg for f...!!! Sa fra til JM da jeg var på kontroll hos henne forige uke og hun ble direkte rystet!! Hun lurte på om det var noe i veien med han!! En ting er sikkert, helsepersonell har en variert sosial inteligens!! Godt du har en sånn flott lege!!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Seriøst, mente legen at du skulle gå ned 10kg på 6uker rett før fødsel???? Mannen må være gal! -VIl anbefale deg å skifte lege! 10 kg vektoppgang er jo kjempe flott, flink har du vært! Vet legen din i det hele tatt noe om kostholdet ditt, når han uttaler seg slik? For egendel er det ikke kostholdet som gjør at jeg er så tung som jeg er, tradisjonelle slankekurer har ingen innvirkning. -Jeg har lagt på meg når jeg har vært skadet/syk og ikke kunne trent, og det må store treningsdoser til før jeg greier å gå ned i vekt (trener normalt minst 3xuka).
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Min lege er også veldig søt, hun har ikke nevnt vekt i det hele tatt, hun vet nok at jeg vet... Men klart at det er viktig med litt info også, for all del ikke slik som den legen over her, men info slik at man blir motivert til å spise sunt i svangerskapet for å unngå for stor risiko for dia etc. Vanskelig tema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå