Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen din hadde lav feber (rundt 38) og surklet litt i brystet når det spiser (ammer) og pittelitt av og til når hun puster ....

Hun er ellers i kjempefin form, aktiv som vanlig, spiser bra og har våte bleier, kanskje litt mer sutrete på natta. 4,5 mnd gammel.

Det har vart noen dager, og jeg tenker at jeg ser an hver dag, og hun blir jo ikke værre, så jeg utsetter å ringe legen ... men er i tvil om jeg bør få henne sjekket ... huff ikke enkelt dette ;-9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går jo an å stikke innom helsestasjonen hvis du lurer først og hør hva de anbefaler også da, men jeg personlig ville sett det an hvis almenntilstanden er bra.:) eller om babyen har feber i 3 dager sammenhengende uavhengig av hvor høy den er..

Skrevet

så lenge ikke pusten plager henner, trenger du ikke oppsøke lege før febern har vart i flere dager.

du kan uansett heve hodeenden i senga hennes, legg et par tykke bøker under beina, kan godt bli litt bratt, så blir kanskje nattesøvnen bedre!

gi masse vann, og amm ofte, det tynner ut slimet.

Skrevet

Har du gitt hun mm i nesen før du ammer?

Vi var hos legen da sønnen min var ca en måned gammel. Da fikk vi vite at det var svært sjelden at det var brystet på en baby som surklet. (kun ved lungebetennelse) Det er nesen lyden kommer fra (selv om det høres ut som det kommer fra brystet.) Men du finner fort ut om det er nesen eller brystet hvis du gir hun litt mm gjennom nesen før du skal amme og før du legger hun for kvelden.

Du kan også gi saltvannsoppløsning, men det var visst mest behagelig med mm.

Dersom hun fortsatt surkler etter å ha gitt hun mm og du ser at det ikke er noe som tetter til i nesen hennes, ville jeg kontaktet legen jeg.

Skrevet

Tusen takk for gode svar! Har tatt saltvann i nesen, og det virker ikke som den er tett,men synes egentlig det høres mest ut som nesesurkling (eller halsen ...)?. Skal prøve med mm også. Ser det uansett an til i morgen siden almentilstanden er så bra, og så ringer jeg kanskje HS. Tusen takk for hjelp igjen, er så greit å ha noen å "sparre" litt med når man er usikker ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...