Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er helt utenfor tema, men jeg lurer på hva dere gjøre med klær som er brukt en gang men ikke skitten... Til tider syns jeg halve huset er fullt av brukte gensre og klær som ikke er skitne, men heller ikke helt rene. Siden vi er flere i denne familien, blir det raskt en stor mengde...Legger dere dem i skapet igjen? Trenger tips her for å få orden!

Fortsetter under...

Skrevet

Etter 6 år som gift blir fortsatt sånne klær liggende på bade- eller soveromsgulvet helt til ukentlig opprydning og de likevel blir vasket.. Jeg har gitt opp å prøve å få noen orden på det...

Skrevet

Vi har soverommene våres på loftet, ligger det som du sier klær som er brukt en dag men ikke skitne/flekkete eller lukter så legger jeg dem sammen på et bestemt sted her nede slik at vi får brukt dem en en gang til..

Men dette skjer ikke ofte, og det gjelder stort sett sønnen min sine klær og samboers joggebukse (han går kun i det hjemme, bytter så snart han kommer inn døra) Eller det kan være jeg som har kledd på meg noe men bytter 3 timer etter fordi jeg skal noe og føler for å bytte klær, da blir de og liggende der=)

Men jeg legger dem ikke i skapet, det føler jeg blir feil for meg, der ligger kun helt nyvaskede klær=)

Skrevet

Jeg kaster de til vask alikavell for ellers blir dem bare liggendes og slenge for liker ikke legge de tilbake i klesskapet selvom de bare har vært brukt engang, da er dem liksom ikke helt reine og i klesskapet skal kun reine klær :-)

Skrevet

1. Heilt reine klede - i skapet

2. Halvskitne - stabla fint i ein haug i ei korg

3. Skitne - på badet klar til vask.

Skrevet

Til pjokken har vi en plastdings kjøpt på ikea som henger på siden av stellebordet, der går pysj og topper som kan brukes en dag til. Sjeldent at topper fra bhgbruk overlever mer enn 1 dag men bruker ihvertfall pysjer to netter på rad. For oss voksne har vi en stol på soverommet hvor det henger klær som kan brukes på nytt, 1 gang i uken har jeg et raid så går alt i vaskemaskin uansett. Men putter dem ikke inn i skapet igjen nei for det føles liksom feil. Men synes selv det blir utrolig mye unødvendig vask av klær som egentlig ikke er skitne men samtidig blir det så rotete på soverom. Føler jeg knapt gjør noe annet enn å vaske klær til tider...

Annonse

Skrevet

har de ikke i klesskapet igjen. Da slenger jeg de heller til vask.

Skrevet

Det er ganske uøkonomisk og mye ekstra arbeid å hive klær som bare har vært brukt noen timer til vask....

Jeg har en egen hylle i klæskapet jeg legger vanlige halvskittende klær, og en hylle til treningingsklær (shorts etc brukes flere ganger før de vaskes). Nå er vi heldige å har MASSE klæsskap....Turklær og slik legges sammen med turklærne.

Sambo har ikke halvskittende klær, han bruker de til de går i skittentøyet.

Med mini regner jeg med at pysj ol som skal brukes igjen blir liggende på en hylle i stellebordet.

Skrevet

Av økonomiske og miljømessige hensyn er det ikke snakk om å kaste klær i maskinen bare for å vaske dem her i gården. På toppen sliter det voldsomt på tøyet. Jeg bretter dem sammen og legger dem pent i skapet der de "skal" ligge.

Skrevet

Hvis klærne ikke er skitne bruker jeg de dagen etter, eller legger de tilbake i skapet. Har og en stol på soverommet mye av de brukte men rene klærne henger på.

:)

Skrevet

Dette har jeg faktisk tenkt å lage en tråd om leeeenge!

Jeg bytter klær flere ganger i løpet av en dag, pga uniform på jobb, joggebukse hjemme, malingsklær når jeg holder på ute osv. Disse henges stort sett opp på en krok på badet, og vaskes når de blir skitne.

Samboeren min bruker samme type klær hele tida; dongeribukse, t-skjorte og hettegenser, og da skulle en vel tro at han kunne bruke hvert plagg til det blir skittent? Neida, han bytter klær hver dag og legger det brukte, men ikke skitne, plagget på gulvet ved senga, og der ligger det til at han ikke kommer seg fram lenger.

Åhhh, jeg blir så irritert!!! Jeg nekter å vaske klær som ikke er skitne, synes ikke jeg skal gjøre familien min til miljøsvin pga at han føler for en annen farge genser. Men hvordan vi skal finne en løsning på det, vet jeg ikke. Er dessverre ikke plass til en stol ved siden av senga vår, og uansett så "glemmer" han å bruke plaggene igjen... :-(

Skrevet

Her i huset er det flere små hauger med sånne brukt1gang-men-ikke-skitten klær både på badet og soverommet. Den som kommer på en god løsning på dette problemet som sikkert omtrent alle har, burde få en premie! :D

Synes den som skrev over her om en egen kurv til disse klærne hvor de lå pent brettet er det nærmeste jeg har sett en god løsning. Selv har jeg tenkt på en egen hylle på badet til disse, men ikke kommet så langt å få anskaffet passende hylle enda.

Skrevet

vi har en slik fin mørkebrun bastkurv med trekk inni på badet som vi legger disse klærne i. her legger vi det som vi kler av oss på kvelden men som kan brukes en dag til.

Annonse

Skrevet

Vi har en hylle på badet til disse klærne (pluss at de blir liggende over stoler og sofa rundt om i huset....) Men syns den hylla er ganske ok. Føler at man drukner i klær av og til med tre ungdommer en fireåring og oss selv... Den hylla er egentlig en håndklehylle fra ikea

Skrevet

Molger hylle - 295,- Kan ha kurver i den også

Skrevet

Jeg ser her har kommet mange gode forslag og denne Molger-hyllen var ikke dum... Nesten så du burde fått premie for denne "nummer 5 i september" :))

Takker og bukker for svar - hilsen Boom

Skrevet

Har en stol på badet hvor sånne klær blir lagt, men det er ikke alt som blir brukt igjen. Så da havner det i vaskemaskinen til slutt....

Skrevet

Me har litt lite bad, så benk og kurver er utelukka :)

Kjøpte skoskuffer av plast på ikea (ca 198 for 3 stk) Ungene har kvar si skuff. Oppi der legg dei pysj om dagen og klærne sine om natta -og halvskitne klær. Funker kjempe fint, aldri klær på gulvet, og lettvint for barna. Ein dag i veka, tar eg rydding og vask på badet. Går da også gjennom skuffene og sorterer ut litt.

Utenpå skuffene har me dekorert med diverse bilder av den som eiger skuffen. Går også ann å male om mann grunner først.

Me voksne har knagger på veggen til å henge klærne våre på -både på badet og soverommet som er vegg i vegg m badet (dør imellom.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...