Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig ferdig:) Dessverre kun ett egg ut, men til gjengjeld et godt et. Føler vi har alle odds mot oss, men glad for at vi kom så langt at det i det hele tatt er noe å vente på, håpe på. Med to tette eggledere er vi nå lenger enn før hvertfall;) Uttak gikk bra, ok lege på nordica som forklarte alt. Det verste var at jeg var redd og ikke visste hva jeg gikk til, men m dop og lokalbedøvelse var det til å holde ut:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hei.

Godt å høre at egguttak er overstått, det var det jeg kom inn her for å sjekke!

Trist å høre at "kun" ett egg ble tatt ut, men det kan til gjengjeld være gullegget. Ett kan jo være mer enn nok :)

Krysser alt jeg har for deg/dere, og håper inderlig at det ene blir fint befruktet og deler seg som det skal :)

Si ifra i morgen når du får resultatet!

Har dere forresten valgt pakke på Nordica?

Klem

Skrevet

Hei og takk for hilsen :)

De sa de ikke visste før onsdag, er det noe jeg burde sjekket alt i morgen?

Vi har ikke valgt pakke, for hvis det blir neste syklus skal jeg ta øko-ivf som bare koster et par tusen i medisiner og kun 5000 til Nordica. Reagerte veldig på pergotime så kanskje det holder ;) Men, først dette egget.

Hvordan går det med dere?

Skrevet

Hei, igjen

Vi fikk beskjed om å ringe klinikken dagen etter uttak, for da kunne de si om egget var befruktet. Nå skal det sies at det ene egget kunne de ikke se at var befruktet før innsettingsdagen. Synes likevel det var kjempespennende og ringe inn for å høre om de var befruktet :)

Trodde jeg hadde fått med meg det meste innen IVF, men tydeligvis ikke. For hva er øko-ivf? Lurer på hva de gjør annerledes da de bare tar 1/4 av prisen på Nordica?

Ang. medisiner har det aldri vært noe særlig dyrt for oss, da vi går på så ekstrem lav dose.

Det går greit med meg, men det er litt verre for min gravide kone. Hun er plaget med kvalme hele dagen, og fikk i tillegg vondt i ryggen etter hun jobbet hele forrige uke. Så i dag ble hun sykemeldt i en uke til og begynne med, men det virket på dama i tlf at det mest sannsynlig ble snakk om en forlengelse etterhvert.. Er iallefall veldig fornøyd med gynekologen og fastlegen vår, de stiller opp uansett hva det er!

Håper alt går bra der nede i Danmark :)

Skrevet

Godt at hun har en lege som forstår - det hjelper på :) Min lege sykmeldte meg fullt nå i prøvetiden siden jobben er superstressende. Litt terskel å komme over for min del, er vant med fullt kjør og liker det, men ser at jeg må skru ned tempo:)

Vi har vel brukt 12000 på medisiner så langt, det ble 14 dager på gonal f og 1 uke på orgalutran. På Øko-IVf/lavstimulation gir de 2-3 tabletter pergotime i 5 dager og deretter puregon i 3 dager og orgalutran hvis nødvendig. Det blir ikke så mye kostnad av det, men også færre egg, dvs 1-5 er vanlig. Dvs omtrent der vi er nå, bare for mindre pris. Brukes mest på de under 38 år har jeg forstått også må man ha regelmessig mens. Aner ikke hvorfor de tar mindre pris for dette, kanskje har det noe med at man i utgangspunktet trenger mindre oppfølging og ikke skreddersydd opplegg slik som for vanlig IVF? Og mindre egg å jobbe med i lab'en kanskje.

Brukte dere cetride eller orgalutran?

Skrevet

Hei, igjen.

Tenker dere er spente der nede i Danmark på hvordan det går med egget :)

Synes det høres bra ut med dette økonomi tilbudet, men synes det er rart (men bra) at de tar såpass lite penger for inngrepene. Spennende!

Vi satt kun to cetrotide sist gang, dagen før og samme dag som vi satt eggløsningssprøyta. Tror egentlig legene "glemte" oss litt, men det fungerte jo veldig bra :) Kona har i tillegg kun gått på 50 I.E Puregon, og det er jo bare et par tusen. Oppi alt slitet har vi vært heldige med noe :)

Lykke til i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...