Gå til innhold

Hva er handlet inn da?? ( av babyutstyr , ting og tang)

Anbefalte innlegg

Her har vi ikke kjøpt noe.. bortsett fra 3 små par med rosa sokker... Jordmora mistenkte jente men var ikke sikker.. så skal ikke gå helt bananas.. hehe..

Har en på 18 mnd fra før.. så har det meste etter han.. Så da blir det ikke så mye shopping egentlig.. Har tittet på søskenvogn, ny bilstol og juniorseng så babyen kan få sprinkelseng da..og siden jeg skal ha mathias hjemme også ( iallefall så skal han ikke bort mer enn 2 dager i uka) Så er det jo alltids litt småplukk som lammeskinn, dyne og lignende.. Gleder meg til å shoppe mer rosa hvis hun sier jente neste fredag også!! *veldig spent*

Det var litt annerledes når jeg var 1 gangs.. da var det jo så utrolig MYE man måtte ha.. mens nå har man jo det meste.. litt tregt i grunn.. hehe ;)

Fortsetter under...

hehe.. jeg er förstegangs -og superivirg :))). De har jo så mye fint! Vi har kjöpt noen bodyer, bestilt vogn, så kjöpte vi bilsete nå når vi er i Sverige. Er nok litt tidlig, men klarer ikke la väre :))). hehe. Men alt er jo så dyrt så vi tenkte at det kunne väre greit å spre innkjöpene litt utover så vi ikke må kjöpe alt på en gang :). Har ingenting og lite å arve av gitt!

Vi har en gutt på 3 år fra før og har vel det meste etter han bortsett fra vogn, men ser jo at det er en del ting jeg kunne tenkt meg som jeg ikke hadde til førstemann. Skal i hvertfall kjøpe nytt trekk til voksiposen, litt nye klær, ny madrass til senga, vogn (hvis jeg bare blir enig med meg selv hvilken vogn jeg vil ha). Skal snart begynne å gå gjennom eskene og se hva vi har fra før, men skal vente til etter UL for å få vite om det blir gutt eller jente. Hadde vært artig med en av hver, men samtidig så har vi så mye fine dresser ol etter førstemannen som hadde vært artig å kunne brukt på nytt.

Kjøpte bilstol alt alt for tidlig (men var tilbud på mor og barn messen i oslo så følte jeg måtte. sparte 600kr så var jo greit å få med seg syns jeg.

maxi cosi som så mange andre, blir vel greit å selge i ettertid.

har solgt alle de store tingene etter storesøster. så skal bestille vogn (når jeg har fått min nye adresse i trondheim :) ) har en gammel sprinkelseng som jeg vurderer å pusse opp, hvis ikke blir det ikea sin billige. samme med en vanlig kommode med stellematte på. evn bare en plate på vaskemaskin.

ellers har jeg masse fine jenteklær, ul trodde jente men var vanskelig å se. skal bestille privat ul og så får vi se da hvor mye shooping en får behov for.

har ca 4 body, pysjer og sparkebukser i nøytralefarger kjøpt før fødsel på snuppa. da visste vi ikke kjønn.

Annonse

Jeg ga bort alt etter 4mann, for jeg skulle ikke ha flere!

Kjøpt det meste jeg allerede, mangler bare bleier og stellebord nå... hehehe, ja å noen plysjer, har kjøpt masse klær på salg jeg nå, fra str 50-68!! Barnevogn å bilstol kjøpte jeg i sverige, mye billigere der!

Jeg er førstegangs, og er helt grønn på hva jeg trenger i utgangspunktet..

Har kjøpt vogn liksom, men det er det eneste.

Alle har forskjellige meninger om hva man burde ha, og hva man egentlig ikke trenger, så det er ikke så lett..

Tenkte vi skulle kjøpe bilsete i UK neste uke på ferie, for der er det ca halv pris av hva det er her.

Vet at min mor allerede er i full gang med å handle klær, og i og med at småen kommer rett før jul, så går jeg ut ifra at han får masse julegaver.. Hehe!

Så alle tips om hva jeg absolutt absolutt burde ha mottas med takk:o)

Ja bortsett fra seng og stellebord og sånn da.. Det tror jeg jeg har på lista!

har kjøpt dyne, pute, overmadrass og et sengesett. måtte jo bruke en tilgodelapp som var på tur å bli for gammel på jysk.

ellers må jeg vel begynne å tenke på vogn siden det ofte er borti 3 mnd leveringstid på den jeg vil ha.

lånte stort sett alt til forrige mann (det er 10 år siden), så nå må jeg kjøpe alt fordi jeg ikke har noen å låne av. dvs jeg har en stellekommode som jeg tror skal overleve et barn til med noen små reparasjoner.

Har ikkje kjøpt noko enno - arver mykje etter søster som har ein av kvar sort frå før, samt masse klær etter venninne som også har ein av kvar. Skal ha gutt med termin 8.des. Alt ok i følge 3 stk ul (var på priv. ul først).

Må nok kjøpa bilstol, badebalje, stellebort og litt smått, men klær trur eg me får rikeleg av. Div. ivrige bestemødre og slikt:-)

Vogn, seng og ein del andre dyre saker arvar me. Ser at mange ting er billegare i Sverige - så det blir vel ein tur dit.

• 2 uker senere...

Nå har vi handlet inn endel... Senga skal males og slik da for vi skal ha senga som jeg har brukt da jeg var liten bebis :) Madrassene er ikke kjøpt enda.... Ellers har vi kjøpt vippestol, bleiebøtte, barnevogn, noen sengesett med matchende sengekant, lekematte, bæresele, dyne, Odenwälder dunpose....

fått et par bodyer i gave da inkl bamse... hehe... pluss bestemor skal strikke noe småtteri til den lille :)

Tror dette var det... hehe.... ble plutselig mye en stund, så.... mer etterhvert som tida nærmer seg :) Greit å ta litt og litt istedenfor masse på engang egentlig.

Første barnet, så det er veldig spennende :D

Har ikke kjøpt en ting så langt! Er 21 uker på vei med nr 2. Har det aller meste etter nr 1 så er ikke så mange ting som vi skal kjøpe men noe blir det jo....

Blir mest sesonbetonte klær da det er helt ulik årstid enn sist... så må ha litt ullbodyer, strømpebukser og en god dress.

Må også ha en ny seng, men avventer og ser om mini kommer seg ut av sin seng for å se om det blir han som får ny seng eller om det blir en sprinkelseng til.

Elles så må vi ha en mykbag til vognen (søskenvogn har vi alt) og kanskje en skinnfell.... får se når det nærmer seg.

Her enig i at det var annerledes når jeg var 1. gangs... var generelt mye mer opptatt av hele graviditeten og alt som måtte handles inn. Denne gangen så er jeg mest opptatt av å prøve å forberede gutten vi har ( blir 21 mnd når han blir storebror) på at det kommer en baby... men regner ikke med at han kommer til å skjønne det før babyen er der.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...