lille_Harepus Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg var på 6 mnd kontroll med mini idag. Han har hatt litt treg avføring, så vi har gitt malt og sviskesaft noe som har fungert kjempe fint. Hun mener malt er for søtt så hun foreslår at vi kan begynne å gi han Kiwi?! Er det bare jeg som syntes det er rart å introdusere kiwi som er så alergiframkallende til en liten en på 6 månder?. Er det noen der ute som gir kiwi til sine små? går det bra? ble litt satt ut, tror ikke det er noe jeg kommer til å prøve. denne damen er uansett ganske rar.
Labambie Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Jeg ville nok stolt på helsessøster. Var før i tiden man sa at barn ikke skulle ha sånn eller slik av frukt og grønnsaker. Sånn er det ikke lengre. De kan få alt,med mindre det er allergi i nærmeste familie da bør man avvente. Så det at små barn ikke kan få kiwi,jordbær og appelsin er bare tull (med mindre det er allergi i nærmeste familie) Og du kan lese mer på www.matportalen.no
lille_Harepus Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2008 Trengte bare å høre fra noen andre. Hun helsesøsteren er ganske spesiell og sier veldig mye rart. Har ingen alergier i nærmeste familie, men tror forsatt at jeg venter litt.
Labambie Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Ja,det gjør du selvsagt som du vil med! :-) Men det er ikke farlig eller skadelig på noen måte. Det er fortsatt endel myter som sitter igjen på området barnemat. At de ikke skal ha jordbær,kiwi eller sitrus før fylte 1 år. Sånn er det ikke lengre. Og der jo kjempefint,da går det enklere å tilvenne de i en tidlig alder om man ønsker det.
aya75 Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Sikkert lurt m frukt. Pære skal også være bra på fordøyelsen. Helsesøstera mi sa at det ikke gjorde noe å gi malt, så lenge det ikke var i store mengder. (noen ts om dagen var helt ok) Ellers så er jo sviskepurè veldig virkningsfult her i huset;)
badass_suburban-mom Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Kiwi er bra for magen,og jeg har gitt kiwi til jenta mi flere ganger. Ikke alltid hun vil ha,spørs om den er veldig sur eller om jeg har hatt flax å velge ut en moden. De fra New Zeeland er ofte litt søtere,og mer gul i fargen(tror de kalles et eller annet med golden) Var også en helsesøter som sa at malt ikke fungerer,er mest bare søtt,ikke godt for noe annet. Men sviskemos til hvert grøtmåltid gir god sus her,altså. Malt har vi aldri testa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå